کارگروه کودک و نوجوان بزرگ‌داشت دهه فجر گیلان تشکیل‌جلسه‌ داد

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۱۷:۱۰:۵۶
کد خبر: ۱۱۱۵۳۲۲
کارگروه کودک و نوجوان بزرگ‌داشت دهه فجر گیلان تشکیل‌جلسه‌ داد
نخستین نشست کارگروه کودک و نوجوان بزرگ‌داشت چهل ‌و ‌دومین سال‌گشت پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی، صبح امروز به میزبانی اداره‌کل کانون پرورش فکری استان گیلان در رشت برگزار‌شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛  این نشست با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و به‌منظور تبیین و تشریح رویکرد‌ها، سیاست‌ها و آیین‌نامه‌های کارگروه تخصصی کودک و نوجوان بزرگ‌داشت دهه فجر انقلاب اسلامی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های اعضای این کارگروه‌ در برگزاری ویژه‌برنامه‌های این ایام صورت‌گرفت.

 مدیر‌کل کانون استان گیلان سخنان خود در این نشست را با اشاره به ایام فاطمیه(س) و گرامی‌داشت شهادت سردار رشید اسلام، حاج‌قاسم سلیمانی آغاز‌کرد و گستره‌ی مکتب «حاج‌قاسم» را فراتر از مرز‌های عقیدتی و جغرافیایی خواند.

اسفندیارضیائی هم‌چنین، رشادت‌های رزمندگان هشت‌سال‌دفاع‌مقدس، مدافعان حرم و سلامت را در سردار دل‌ها متبلور دانست و با اشاره به اذعان همگان به مانایی مکتب سلیمانی گفت: تربیت چنین نسلی را  مرهون و مدیون امام راحل(ره) و هدایت‌های مقام معظم‌رهبری (مدظله‌العالی) هستیم و لازم‌است برای پرورش آینده‌سازانی باور‌مند و متعهد، تلاش ویژه‌ای داشته‌باشیم.

مسئول کارگروه کودک و نوجوان بزرگ‌داشت دهه فجر گیلان ادامه سخنان خود را به جایگاه والای فرهنگ‌سازی در میان آینده‌سازان اختصاص‌داد و با یادآورشدن اهمیت همراه‌سازی جامعه با ویژه‌برنامه‌های سالگردپیروزی انقلاب اسلامی اظهار‌کرد: مردم‌سالاری، اساس شکل‌گیری این نظام ‌مردمی است و در برگزاری فعالیت‌های این ایام، نیازمند همراهی حداکثری جامعه هستیم.

همه‌گیری ویروس کرونا و ضرورت استفاده از فرصت‌های فضای مجازی جهت نشاط‌بخشی به مخاطبان، لزوم تولید محتوای مناسب برای گروه‌های سنی مخاطب و بهره‌گیری از ابزار هنر در ارایه‌ی آموزش‌های غیر‌مستقیم، ازدیگر محور‌های سخنان ضیائی بود و وی با بیان‌این‌که تقویت زیرساخت‌ها و توجه همیشگی به کودکان، زمینه‌ساز پیش‌گیری از گسست‌های فرهنگی و آموزشی است، خواستار توجه به این مهم شد.

این مدیر‌فرهنگی برهمین اساس، ضرورت هم‌گرایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های دستگاه‌های عضو کارگروه کودک و نوجوان را بستری مناسب برای ایجاد قرارگاه فرهنگی و راه‌اندازی پویش‌های مردمی دانست و حمایت از برنامه‌های پیشنهادی اعضای این کارگروه را یک ضرورت‌خواند.  

ضیائی درهمین‌حال از فعالیت‌کانون در این زمینه‌سخن‌گفت و برگزاری کارگاه‌های تخصصی و عمومی برخط، راه‌اندازی انجمن‌های مجازی و راه‌اندازی پویش‌های فرهنگی برای خدمات‌رسانی به مخاطبان مناطق کم‌برخوردار را ازجمله این برنامه‌ها عنوان‌کرد.

اجرای طرح سپاس در تکریم خانواده معظم‌شهدا و تقویت دید خلاقانه و روایت هنرمندانه رویداد‌های انقلاب در قالب قصه‌گویی، فعالیت‌های زیست‌محیطی، برگزاری مهرواره‌های مجازی و انتشار فراخوان‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی و تکریم فعالان عرصه سلامت و برگزاری نشست‌های تربیتی، ازدیگر برنامه‌های یپشنهادی بود که در سخنان اسفندیارضیائی به آن اشاره‌شد.

بر اساس این گزارش، بیان نقطه‌نظرات و ارایه‌ی پیشنهادات از سوی نمایندگان دستگاه‌ها و اعضای کارگروه کودک و نوجوان بزرگ‌داشت دهه فجر انقلاب اسلامی، پایان‌بخش این نشست بود که 15 مهر‌ماه 1399 صورت‌گرفت.

گفتنی است در این نشست، نمایندگانی از اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری، آموزش و پرورش، فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی، بهزیستی، کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استان گیلان و سازمان فرهنگی اجنماعی ورزشی شهرداری رشت حضورداشتند.

888

00999

000

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز