مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان:

بدنبال تحقق آرزوی ۶۰ ساله ورزش گیلان در المپیک هستیم

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۰:۲۷:۳۵
کد خبر: ۱۱۱۹۳۲۴
بدنبال تحقق آرزوی ۶۰ ساله ورزش گیلان در المپیک هستیم
مریم بخشی مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت : با توجه به رنکینگ بالای ورزشکاران گیلانی ای که موفق به کسب سهمیه شده اند ، این امیدواری وجود دارد که با برگزاری مسابقات المپیک پس از 60 سال موفق به کسب مدال شویم.

 به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ مریم بخشی در نشست بررسی وضعیت ورزشکارانی که موفق به کسب سهمیه المپیک شده اند، تقویت روحیه این قهرمانان را از اساسی ترین کارکرد های ساختار ورزش استان در ماههای پیش رو ارزیابی کرد و گفت : یکی از کارهای خوبی که باکمک مسئولان استانی برای این عزیزان انجام داده ایم تهیه یک واحد مسکونی بوده واکنون هم این اطمینان وجود دارد که با همکاری استاندارمحترم و رییس سازمان برنامه و بودجه اعتبارات مورد نیازشان  تا زمان اعزام به المپیک تامین شود.

 وی با ابراز نگرانی از احتمال عدم برگزاری مسابقات المپیک در بحران شیوع کرونا،پشتیبانی از این قهرمانان را برای حضوری قدرتمند در بازیهای  آسیایی الزامی دانست و افزود: راهبرد ما در هر شرایطی حمایت از قهرمانان ورزشی تا کسب مدال و افتخار آفرینی برای کشورمان خواهد بود .

در این نشست دکترافتخاری مشاور کمیته ملی المپیک ،  حمایت روانی و مالی را از فرایند های موفقیت دربزرگترین آوردگاه جهانی برشمرد و گفت : با تشکیل یک اتاق فکر قوی و سازماندهی مناسب حوزه کارشناسی و نیز هماهنگی و همراهی همه ی مسئولان استانی و بویژه صدا و سیما در بهنگام کردن کارکرد این قهرمانان می توان بار روانی فوق العاده ای که مسابقات المپیک دارد را کاهش داد تا بستری امن برای موفقیت پیش رو فراهم شود.

وی از ارتباط خوب دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک با دکتر روحانی رئیس جمهور محترم سخن به میان آورد و تصریح کرد : کمکهای بسیار بزرگی به سهمیه داران المپیک شده و بودجه خوبی هم گرفته ایم  و قطعا در هفته های آینده نیز کمکهای خوبی به آنها خواهد شد.

دکتر افتخاری تمرین فکری و روانی را لازمه  بهروزی در چنین کارزار بسیار مهمی ارزیابی کرد و گفت :این ورزشکاران باید از هر نظر تحت نظارت و پشتیبانی تیمی کارکشته  در حوزهای فنی ،روانی و تشکیلاتی ورزشی باشند .

فاضل بازیار معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان گیلان از قطعی بودن سه سهمیه گیلان در المپیک توکیو گفت و یاد آورشد:ما سه سهمیه قطعی شامل آرمین هادیپور ( تکواندو ) ، محمد رهبری ( شمشیربازی ) و سارا بهمنیار ( کاراته ) و دوسهمیه نیز در پاراالمپیک به نام های مهدی پور رهنما ( پاراتکواندو ) و میثم علی پور ( والیبال نشسته ) داریم که این همه در تاریخ ورزش گیلان بی سابقه بوده است .

وی با تاکید بر این سخن که با تمام توان در حمایت از چنین دستاوردی خواهیم کوشید ،افزود:با رایزنی هایی که انجام شده مشکل  استخدام و مسکن این ورزشکاران حل شده است . بواقع کوشش کرده ا یم بار روانی را از دوش آنان برداشته تا برای ادامه فعالیت ورزشی خود دغدغه ای نداشته باشند .

اصغر ابراهیمی سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان که خود پیشینه دو دوره حضور در بازیهای المپیک در رشته ورزنه برداری را داشته است ،رفع تشویش های ورزشکاران در پیش از اعزام را لازمه موفقیت در آوردگاههای سخت قلمداد کرد.

سهیلا یاور مسرو معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان گیلان هم از کسب سهمیه یک بانوی ورزشکار از گیلان در المپیک را بسیار ارزنده و حایز اهمیت دانست و گفت :همزمان با ولادت بانو فاطمه زهرا( س )و هفته تکریم از مقام زن از سارا بهمنیار که تنها نماینده گیلان در المپیک خواهد بود بعنوان الگویی برای زنان جامعه تجللیل و قدر دانی خواهد شد .

مرتضی ورزلدوست مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گیلان برند سازی قهرمانان ورزشی را متذکر شد و افزود:برای اهمیت دادن به کاری چنین برجسته و گاه بی نظیر باید علاوه بر نام گذاری کوچه و خیابان محل سکونت شان به نام آنان  و درج پلاک قهرمانی بر سردرب منازلشان، برنامه های ورزشی اختصاصی را هم تا تا زمان اعزام شان تدارک ببینیم و خوشبختانه صدا و سیمای گیلان این آمادگی را اعلام کرده است .

سید رضا رحیمی مقدم دبیر شورای مطالعات و پژوهش های راهبردی اداره کل ورزش و جوانان گیلان برانگیخته کردن مسئولان را درحمایت از ورزشکاران اعزامی به المپیک  خواستار شد و گفت : باید از همه ی ظرفیت ها برای رفع مشکلات این ورزشکاران استفاده کنیم تا آنها با آسودگی خیال بهترین نتیجه را کسب کنند .

نسیم بن یعقوب کارشناس گروه ورزش قهرمانی که  در رقابت های قایقرانی آسیا مدال برنز کسب کرده است ،توجه ویژه استاندار ار در این برهه حساس با اهمیت دانست و گفت :باید ارگان های توانمند استان نگاه ویژه ای به ورزشکارن المپیکی داشته باشند .

محمد رضا خلیلی فر رییس پایگاه قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان نیز توجه به بار روانی ورزشکاران را از هر موضوعی مهم تر دانست و گفت : باید تلاش کنیم که امیدمان به کسب مدال در المپیک افزایش یابد.

 

4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز