استاندار در وبینار شهرداران گیلان تأکید کرد؛

قدردانی از نقش‌آفرینی شهرداری‌ها در جریان مقابله با کرونا / برای مدیریت پویای شهری، طرح‌های خلاقانه با نگاه توسعه‌گرایانه تدوین شود/ضرورت اهتمام به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام طبق برنامه زمان‌بندی/طرح‌های سرمایه‌گذاری ارائه شده توسط شهرداری‌ها حمایت می شوند

۱۳۹۹/۱۱/۰۹ - ۱۵:۳۰:۱۳
کد خبر: ۱۱۲۸۱۰۸
قدردانی از نقش‌آفرینی شهرداری‌ها در جریان مقابله با کرونا / برای مدیریت پویای شهری، طرح‌های خلاقانه با نگاه توسعه‌گرایانه تدوین شود/ضرورت اهتمام به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام طبق برنامه زمان‌بندی/طرح‌های سرمایه‌گذاری ارائه شده توسط شهرداری‌ها حمایت می شوند
استاندار گیلان با تصریح اینکه لازم است برای مدیریت پویای شهری، طرح‌های خلاقانه با نگاه هوشمند و توسعه‌گرایانه تدوین شود، تأکید کرد که اهتمام به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی طبق برنامه زمان‌بندی وعده داده شده به مردم، وجهه همت شهرداری ها باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع پیش‌ازظهر امروز (پنجشنبه) در وبینار شهرداران سراسر استان که به‌صورت ارتباط تصویری برگزار شد؛ به قرار داشتن در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: آنچه در بین انقلاب های بزرگ دنیا، انقلاب اسلامی ایران را متمایز کرده؛ پشتوانه مردمی این انقلاب، حضور حداکثری ملت در مسیر پیروزی و ارتباط مستقیمی است که با سرمایه های اجتماعی دارد.

وی خاطرنشان کرد: هرچه سرمایه اجتماعی و پشتوانه مردمی را در کشور افزایش دهیم، به یقین بر موفقیت های نظام اسلامی ایران افزوده ایم و این موضوع؛ یکی از رسالت های مهمی است که بر دوش همه مسئولان و مدیران در تمامی بخش های مدیریتی قرار دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان شهرداری‌ها را یکی از نهادهای دارای ارتباط مستقیم و پیوسته با مردم عنوان و اضافه کرد: به این واسطه ، شایسته است شهرداری ها نهایت اهتمام و تلاش خود را برای ارائه مناسب خدمات به عموم شهروندان انجام دهند.

وی بر ضرورت افزایش میزان رضایت‌مندی مردم از شهرداری ها تأکید و تصریح کرد: اگرچه هراقدامی از سوی شهرداری ها نماد خدمت صادقانه به مردم است اما همواره باید برای گره‌گشایی از مشکلات شهروندان در تلاش باشند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه حسب شرایط سال های اخیر ناشی از تشدید تحریم های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا ، آسیب هایی به اقشار مختلف به ویژه معیشت مردم وارد آمده، افزود: شهرداری ها به واسطه ارتباط مستمر با مردم می توانند در حفظ سرمایه اجتماعی تسهیل گر باشند.

وی وجود نگاه های نوآورانه در توسعه مناطق شهری را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: کسانی می توانند در این حوزه ها مدیریت موفقی داشته باشند که رویکردهایی جدید در بخش خدمات رسانی و افزایش رفاه مردم را مورد توجه قرار دهند.

دکتر زارع بر لزوم استفاده از همه ظرفیت ها در جهت توسعه مناطق شهری تأکید و تصریح کرد: با بهره گیری درست و اصولی از این ظرفیت ها، می توان به تولید سرمایه همت گماشت و از اتکاء صرف به بودجه های دولتی، دوری کرد.

وی استفاده از اندیشه و پتانسیل بخش خصوصی اهلیت دار، دارای صلاحیت، توانمند و دلسوز همراه با برنامه ریزی برای تدوین طرح های خلاقانه با نگاه هوشمند و توسعه گرایانه را گام‌هایی اثرگذار در جهت پویایی مدیریت شهری دانست و اظهار کرد: شهرهای کارآفرین و هوشمند با در نظر داشتن اصول و استانداردهای زیست محیطی در توسعه شهری و ساخت و سازها، از جمله محورهایی‌ست که می تواند جزو زمینه های نقش آفرینی بخش خصوصی باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان به تنگناهای اعتباری طی سال‌جاری و نیز دشواری های ناشی از شیوع کرونا و اثرگذاری بر فعالیت‌های اقتصادی و درآمدی شهرداری‌ها اشاره کرد و افزود: از شهرداری ها که با پرداخت حقوق و هزینه های جاری و نیز جلوگیری از اختلال در خدمات رسانی در مقابله با این ویروس و نیز جریان مبارزه با کرونا و تلاش برای قطع زنجیره شیوع آن، اهتمام جدی داشتند، قدردانی می کنم.

 وی ظرفیت های موجود در گیلان را برای سرمایه گذاری، ویژه عنوان کرد و گفت: هر طرح سرمایه گذاری ارائه شده توسط شهرداری ها با جدیت حمایت می شود و در این مسیر شهرداران از هر فرصتی برای بهره مندی از مزایای موجود تلاش کنند.

استاندار گیلان تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه این طرح ها باید در اولویت کاری شهرداران باشد و طبق برنامه زمان بندی وعده داده شده به مردم، تکمیل و به بهره برداری برسند، گفت: خوشبختانه در شهرهای مختلف استان پروژه های خوبی به مرحله بهره برداری رسیده که طی روزهای آتی و در دهه مبارک فجر، به بهره برداری می رسند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از شهروندان نگاه به دولت را از دریچه خدمات رسانی شهرداری ها می بینند، گفت: باید سرمایه های اجتماعی پشتوانه مستحکمی برای شهرداری ها باشد و بر جلب همکاری و حمایت های مردمی در فرآیند مدیریت شهری تأکید دارم.

دکتر زارع گفت: وفای به عهد داده شده به شهروندان نیز باید وجهه همت همه مسئولان قرار داشته باشد چراکه آرامش‌بخشی به مردم و اعتمادافزایی آنان، مهمترین رمز موفقیت و غلبه بر چالش هاست.

وی اطمینان بخشی به مردم در جریان بروز بحران ها را مصداق بارزی از تلاش های شهرداری در عرصه های خدمات رسانی عنوان کرد و گفت: برخورداری از آمادگی لازم برای مقابله با بحران ها و مدیریت دشواری های ناشی از بلایای طبیعی ، از دیگر انتظاراتی است که از شهرداری ها دارم به گونه ای که با موقع شناسی، نیازسنجی و داشتن یک نقشه راه جامع، شاهد وارد آمدن کمترین آسیب هم به زیرساخت های شهری و هم در فرآیند عمومی زندگی مردم باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان ساماندهی پسماند را یکی از دغدغه های جدی دانست و با تأکید براینکه همه شهرداری ها در این خصوص باید بر محور برنامه گام بردارند، افزود: با تلاش های صورت گرفته طی سال گذشته و جاری ؛ صدها میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرده و در بودجه سال آتی نیز به این موضوع توجهی ویژه شده است.

وی به اهتمام جدی دولت و حمایت های صورت گرفته در ساماندهی پسماند اشاره و اضافه کرد: برای فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدأ و مشارکت شهروندان در فرآیند ساماندهی و کاهش زباله باید با بهره گیری از اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و اقدامات تسهیل گر بخش خصوصی اهتمام جدی صورت گیرد.

استاندار گیلان ادامه داد: اقدامات موثری در شهرداری ها به ویژه مرکز استان صورت گرفته که امیدوارم تا پایان سال 1400 شاهد جهش خوبی در این حوزه باشیم.

وی همچنین بازآفرینی شهری را سیاستی جامع و یکپارچه برای حل مشکلات شهرها دانست و گفت: دولت دوازدهم با رویکرد ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان و رشد شاخص‌های زیست‌پذیری، طرحی را تدوین کرده و به مرحله اجرا گذاشته که در برگیرنده شبکه‌ای از اقدامات و برنامه‌های همه‌جانبه است و در تمامی سطوح مشارکت حداکثری مردم را به همراه دارد.

دکتر زارع با بیان انتظار دارم در شهرهای دارای بافت فرسوده بویژه شهرداری مرکز استان برای اجرای مطلوب طرح بازآفرینی شهری اقدامات شایسته ای انجام دهند، حفاظت از محیط کالبدی شهر با استفاده از ظرفیت های قانونی را مورد تأکید قرار داد و گفت: باتوجه به اینکه بسیاری از شهرهای گیلان در مسیرهای ترانزیت هستند، برای تأمین قیر و انجام اقدامات مشارکتی با وزیر راه و شهرسازی مذاکراتی صورت گرفته و قول حمایت داده شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت تسریع در به روزرسانی طرح های هادی، تفصیلی و جامع شهری براساس اولویت تأکید کرد و افزود: رصد و پایش امور شهرداری ها به صورت مستمر از طریق وزارت کشور و استانداری صورت می گیرد.

وی بر لزوم اشراف شهرداران بر انعقاد قراردادها همراه با آگاهی و دقت لازم و بهره گیری از مشورت های حقوقی تأکید کرد و گفت: با بررسی دقیق قراردادها از ایجاد پرونده های قضایی جلوگیری و در موضوعات حقوقی و نیز ممیزی املاک از ظرفیت سازمان همیاری شهرداری های استان بهره گیری شود.

استاندار گیلان بر ضرورت رعایت ضوابط شهرسازی و معماری در صدور پروانه های ساختمانی و تشکیل به موقع کمیسیون های مرتبط نیز تأکید کرد و افزود: برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت و نیز تبادل تجربیات میان شهرداری ها با قوت اجرایی شود.

وی همچنین بر لزوم اطلاع‌رسانی از اقدامات برجسته شهرداری ها تأکید کرد و گفت: بازتاب ارائه خدمات و وجود وحدت، همدلی و برادری میان خدمتگزاران مردم موجب امیدافزایی نسبت به نظام و دولت می شود.

در این وبینار معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیران کل حراست و نیز امور شهری و شوراهای استانداری به بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته پیرامون شهرداری های استان و نیز طرح برخی موضوعات دیگر پرداختند.

همچنین شهردار پره سر به عنوان نماینده شهرداران در سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و نیز شهرداران رشت، رودبار، لاهیجان، فومن، چوبر، لنگرود، املش و مرجقل و سرپرست سازمان همیاری شهرداری‌های استان به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در روند بهبود ارائه خدمات به شهروندان پرداختند.

IMG_3801

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز