دستگیری عامل انتشار تصاویر و محتوای نامتعارف در اینستاگرام

۱۳۹۹/۱۲/۱۳ - ۰۸:۵۶:۲۸
کد خبر: ۱۱۴۶۱۷۳
دستگیری عامل انتشار تصاویر و محتوای نامتعارف در اینستاگرام
رئیس پلیس فتا استان از دستگیری عامل انتشار تصاویر و محتوای نامتعارف در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرهنگ "امیرحسین نقی‌مهر" در گفت‌‎وگویی اظهار داشت: پلیس با افرادی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام انجام اقدامات هنجارشکنانه، فحاشی، تهدید و یا مزاحمت می‌کنند، برخورد خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: در پایش و رصد صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد در شبکه اجتماعی اینستاگرام فردی اقدام به بارگذاری و انتشار تصاویر و محتوای نامتعارف می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان گیلان افزود: با بررسی‌های فنی، گرداننده این صفحه شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اعتراف متهم با توجه به ادله دیجیتال کشف‌ شده به بزه انتسابی و ایجاد صفحه در شبکه اجتماعی اینستاگرام با اغفال دیگران و سوء استفاده از تصاویر شهروندان اذعان داشت: این متهم علل و انگیزه خود از این اقدام مجرمانه را کسب منافع مالی عنوان کرد.

سرهنگ نقی‌مهر تصریح کرد: متهم 27 ساله با پرونده مربوطه برای سیر مراحل قانونی به مرجهع قضائی معرفی شد.

وی خاطرنشان کرد: کاربران به ‌هیچ ‌عنوان عکس‌های خصوصی خود را در فضای مجازی منتشر نکنند چراکه بسیاری از سودجویان این تصاویر را برداشته و برای کسب منافع مالی مورد سوء استفاده قرار می‌دهند.

رئیس پلیس فتا گیلان در پایان از شهروندان خواست، هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و درصورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از آدرس www.Cyberpolice.ir به بخش مرکز فوریت سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

 

نظر شما