معاون فرهنگی هنری حوزه گیلان؛

فداکاری ، ایثار و شهادت از هنرهای انقلاب اسلامی است

۱۴۰۰/۰۱/۱۷ - ۱۵:۰۶:۱۶
کد خبر: ۱۱۶۰۹۸۶
فداکاری ، ایثار و شهادت از هنرهای انقلاب اسلامی است
معاون فرهنگی هنری حوزه گیلان از هنرهای انقلاب اسلامی فداکاری ، ایثار و شهادت است که با شروع جنگ تحمیلی و دفاع مقدس نمود بیشتری پیدا کرد .

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ معاون فرهنگی هنری حوزه گیلان در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت شهید سیدمرتضی  آوینی " هفته هنر اسلامی " برگزار شد اظهار کرد: از سال 1357 هنرمندان ما خلاقیت های بسیاری داشتند که با پیروزی انقلاب اسلامی این کار ادامه پیدا کرد.

محمد پر حلم افزود: از هنرهای انقلاب اسلامی فداکاری ، ایثار و شهادت است که با شروع جنگ تحمیلی و دفاع مقدس نمود بیشتری پیدا کرد .

وی ادامه داد :  بسیاری از هنرهای ما از گذشته در ایران بودند و  تاریخ شفاهی و ثبت آن از هنرهایی است که پس از انقلاب مسیر خود را پیدا کرد‌.

وی در خصوص برنامه های حوزه هنری گیلان گفت : ایستاده در زمان، عشق شیرین شامل خاطرات سرباز ایرانی آزاده از دست دژخیمان، گیلان شهرها، پیشه های رو به فراموشی، پوسترهای سینمای انقلاب، فهرست نسخ خطی دانشوران ایران، کاشف السلطنه، آیین ها و آداب سوگواری در ایران و تاریخ چای در ایران به صورت عکس محور به همراه پژوهش از جمله این کتاب ها است.

وی عنوان کرد: رونمایی از پرتره زنده یاد محمدتقی ابوالقاسمی از پژوهشگران برتر گیلان و تجلیل از احمدعلی دهقانی تعزیه خوان پیشکسوت  استان از دیگر برنامه های همزمان با رونمایی از کتاب های یاد شده در هفته هنر انقلاب اسلامی است.

پرحلم با اشاره به آغاز کارگاه های خوشنویسی معطوف به تولید از سال گذشته از سوی حوزه هنری گیلان، اضافه کرد: در هفته هنر اسلامی هفت نفر از خوشنویسان در حوزه هنری حضور یافته و ۲۱ اثر را با موضوع اشعار انقلاب اسلامی از شاعران استان خوشنویسی خواهند کرد.

وی در ادامه با تشریح سایر برنامه ها به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی بیان داشت: انتشار سه کتاب در حیطه انقلاب شامل خاطرات حاج حمید کامران زاده به نام همین سادگی، تکاور ویژه شامل خاطرات تکاور دریایی محمد ویژه نواز و جمعه سیاه لاهیجان خاطرات شاهدان بمباران شوروی در لاهیجان در هفتم ۱۳۲۰  از برنامه های این هفته است.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری  گیلان اظهار داشت: برگزاری مراسم صبح خاطره در مزار شهدا "خاطرات در مورد عملیات  مختلف" از دیگر برنامه های هفته انقلاب اسلامی در این استان است.

وی با تشریح برنامه های امسال حوزه هنری گیلان در بخش های مختلف خاطر نشان کرد: ارایه ادامه قسمت های دیگر موشن گرافی هایی در مورد پسماند با عنوان فوکون فیشان، تولید چند نماهنگ، انتشار کتاب ۱۰۰ عکس و ۱۰۰ فیلم دفاع مقدس، برگزاری کارگاه های تخصص از جمله این برنامه ها است.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان گیلان یادآور شد: از سال ۸۶ تاکنون حدود ۴۵۰ اثر فرهنگی و هنری از سوی این حوزه تولید شده که میانگین کارهای تولیدی در ۶ سال گذشته هر سال بین ۳۰ تا ۵۰ اثر است.

هفته هنر انقلاب اسلامی از ۲۰ فروردین ماه آغاز می شود.

index

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز