معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ؛

بازگشت محدودیت های کرونایی به گیلان

۱۴۰۰/۰۱/۱۹ - ۱۲:۳۸:۴۶
کد خبر: ۱۱۶۱۹۸۷
بازگشت محدودیت های کرونایی به گیلان
دکتر آبتین حیدرزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بازگشت محدودیت های کرونایی به گیلان خبر داد .

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر آبتین حیدرزاده ضمن اعلام وجود وضعیت قرمز در اکثر شهرستان های گیلان گفت : متاسفانه با قرمز شدن بخش عمده ای از شهرستانهای استان مشاغل گروه های دو ، سه و چهار باید در شهرستانهای قرمز به مدت دو هفته تعطیل شوند و پس از آن نیز تصمیم گیری بر عهده ی ستاد مقابله با کرونای استان قرار دارد.

وی افزود : در شهرستانهای نارنجی گیلان که 4 شهرستان هستند مشاغل گروههای سه و چهار تعطیل می شوند.مشاغل گروه 4 آندسته از شغل هایی هستند که حالت تفریحی دارند نظیر موزه ها که دو هفته تعطیل خواهند بود .

وی ادامه داد:  مشاغل گروه یک نیز که عملا تعطیل نمی شوند و فقط با کاهش تعداد کارمندان در آن ادارات و اماکن روبرو هستیم تحت نظر استانداری شرایط آنها اعلام می شود و جز مواردی نیز هستند که نیاز عموم به آنها فوری است نظیر اورژانس ها ، مخابرات و بیمارستان و فروشندگان لوازم یدکی و تعمیرگاهها که اگر تعطیل شوند فعالیت های مردم دچار اختلال می شود.

وی ادامه داد : مشاغل گروه دو مواردی را شامل می شوند که گروههای غیر ضروری محسوب می شوند و مشاغل گروه سه نیز شامل آرایشگاهها ، رستورانها، کلیه قلیانسراها و چایخانه ها که در وضعیت قرمز و نارنجی باید تعطیل باشند .

دکتر حیدرزاده در خصوص برخورد با متخلفان گفت : در حیطه راهها پلیس راهور و نیروی انتظامی در زمینه منع عبور و مرور با متخلفان برخورد می کند و در حیطه اصناف نیز خود اداره اماکن ، اصناف و بهداشت ورود کرده و برخورد خواهند کرد که این برخوردها پلمپ و جریمه را شامل می شود .

وی در خصوص آخرین آمار بیماران کرونایی در گیلان عنوان کرد : در 24 ساعت گذشته 170 بیمار جدید در سطح استان بستری شده اند و تعداد کل بیماران به 600 نفر در استان رسیده است که در سال 1400 و شش ماهه 99 این رقم بی سابقه است و متاسفانه 100 بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت های ویژه در بیمارستانهای گیلان بستری هستند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز