اعلام برترین‌های پنجمین مهرواره عکاسی کانون؛

آثار عکاسان نوجوان گیلانی، در قاب «شایسته‌تقدیر» ماندگار شد

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۱۲:۳۷:۳۶
کد خبر: ۱۱۷۰۷۲۳
آثار عکاسان نوجوان گیلانی، در قاب «شایسته‌تقدیر» ماندگار شد
آثار دو عکاس نوجوان گیلانی در قاب «شایسته‌ی تقدیر» پنجمین مهرواره عکاسی فصلِ زمستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌یادگار‌ماند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ پنجمین مهرواره عکس فصل‌ زمستان کانون پرورش فکری درحالی به کار خود پایان‌داد که اثر عکاسی «رقیه‌بخشی‌زاده» و «ملیسا بیگدلی» ، به ترتیب اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون لشت‌نشاء ولاهیجان استان گیلان در قاب تصاویر شایسته‌تقدیر ماندگارشد.

این مهرواره با هدف به‌تصویر‌کشیدن زیبایی‌های فصل زمستان در شهر یا روستا و موضوع مادر (به دلیل هم‌زمانی با ولادت حضرت زهرا «س» و روز مادر) طراحی و اعلام شده بود و اعضا و مربیان با نگاهی دقیق به طبیعت و جغرافیای بومی و محلی جای‌جای کشور و توجه به جایگاه والای مادر، در این فراخوان هنری شرکت‌داشتند.

برهمین اساس نیز ۱۷۱۳ اثر به دبیرخانه‌ی این دوره از مهرواره ارسال‌شد و در میان ۸۰ اثرراه‌یافته به مرحله ‌پایانی، ۱۲ اثر به عنوان برگزیده و ۲۰ اثر نیز شایسته تقدیر سه گروه سنی ۱۲+، ۱۵+، ۱۹ تا ۲۲ سال (اعضای ارشد) و بزرگ‌سال (مربیان و کارشناسان کانون)شناخته‌شدند.

برپایه این‌گزارش، جاوید تفضلی و سعید عامری هر دو عکاس و سمیرا صحرانورد، کارشناس هنری مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون  نیز داوری این رویداد هنری را برعهده‌داشتند و با بررسی هماهنگی اثر با موضوع مهرواره، ثبت عکسِ متناسب با گروه سنی، توجه به مشاهده عکاس و نگاه او به سوژه، اثر«رقیه‌‌ بخشی‌زاده» عضو مرکز فرهنگی هنری کانون لشت‌نشاء را در گروه سنی 12+ و «ملیسا بیگدلی» از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان لاهیجان را در جمع شرکت‌کنندگان گروه سنی 19 تا 22 سال (اعضای‌ارشد)،‌ به‌عنوان برگزیده معرفی‌کرد.

گفتنی‌است، فراخوان مهرواره عکسِ فصل بهار سال ۱۴۰۰ به زودی از سوی انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری منتشر خواهد‌شد.

index

نظر شما