به منظور بازدید از مسیرهای ریلی راه آهن و شناخت ظرفیت های مشترک هلال احمر و راه آهن؛

دیدار مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با مدیرکل راه آهن شمال ۲ کشور

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۱۱:۴۰:۴۹
کد خبر: ۱۱۷۱۲۳۷
دیدار مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با مدیرکل راه آهن شمال ۲ کشور
به منظور بازدید از مسیرهای ریلی راه آهن و شناخت ظرفیت های مشترک هلال احمر و راه آهن؛سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با غلامحسین ولدی مدیرکل راه آهن شمال ۲ کشور دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ در این دیدار سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان ضمن تاکید بر ضرورت همکاری نزدیک و تشریک مساعی دو دستگاه در مقابله با حوادث و سوانح احتمالی ریلی گفت: آموزش های امداد و نجات نه تنها کمکی برای کارکنان راه آهن است بلکه بیشترین منفعت آن در زمینه آسایش و رفاه مردم و ارتقا ایمنی سفر حاصل می شود زیرا فعالیت راه آهن در ارتباط مستقیم با مردم و خدمت به آنان است.

غلامی افزود: نمونه همکاری های راه آهن و جمعیت هلال احمر در بسیاری از سوانح بروز و نمود پیدا می کند که به عنوان مثال در سانحه قطار در نزدیکی ایستگاه رستم آباد که در سال گذشته رخ داد، این هماهنگی و همکاری به خوبی برای مردم به اثبات رسید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان انعقاد تفاهم نامه و گسترش همکاری های امدادی را کمک شایانی در مسیر ارتقا سطح آگاهی و افزایش ایمنی سامانه حمل و نقل ریلی دانست و این همسویی را برای نیل به اهداف مشترک، منشا خیر دانست.

سیاوش غلامی رسالت جمعیت هلال احمر را کمک رسانی و امداد به مردم عنوان کرد و افزود: لازمه انجام این رسالت، آموزش مستمر و مداوم تمامی امدادگران در ادارات، نهادها و دستگاههای اجرایی خواهد بود.

در ادامه مدیرکل راه آهن شمال ۲ با اشاره به موقعیت ممتاز مسیر ریلی کشور، گفت: موقعیت ممتاز جغرافیایی ایران در منطقه و ارتباط آن با آب های خلیج فارس و دریای عمان در جنوب و دریای خزر در شمال، ایران را به یکی از مهمترین مسیرهای ترانزیتی بین المللی در منطقه تبدیل کرده است.

ولدی با اشاره به موقعیت استراتژیک راه آهن گیلان اظهار کرد: پروژه راه آهن رشت _ انزلی _ آستارا علاوه بر اتصال راه آهن قزوین- رشت به بنادر کاسپین منطقه آزاد، انزلی و آستارا باعث اتصال خط راه آهن جمهوری اسلامی ایران به راه آهن جمهوری آذربایجان، اروپا و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع  ( cis ) می شود.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ کشور مسیر ریلی گیلان را یک شاهراه بین المللی دانست و گفت: مسیر ریلی راه آهن گیلان، علاوه بر تکمیل شبکه حمل و نقلی کشور به عنوان یک شاهراه بین المللی و اتصال استان به شبکه ریلی کشور و کریدور ترانزیت بین المللی تمام ریلی شمال- جنوب منجر به اتصال شبکه ریلی دو کشور آذربایجان و ایران در مرز آستارا و ارتباط با بازارهای منطقه ای و دسترسی به بازار مصرف بالای ۲۶۰ میلیونی کشورهای مشترک المنافع با سهولت فراهم می کند.

ولدی با توجه بر لزوم همکاری های راه آهن و جمعیت هلال احمر اظهار داشت: با توجه به اهمیت فراوان سرعت در ارائه خدمات امدادی جمعیت هلال احمر، سرعت عمل در مسیر ریلی بیش از مسیر جاده ها است و در حوادث ریلی حضور عوامل امدادی جمعیت هلال احمر بسیار موثر است.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ کشور با اشاره به همکاری های راه آهن و جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به ظرفیت های مشترک راه آهن و جمعیت هلال احمر انعقاد تفاهم نامه همکاری، شناسایی مناطق خطر آفرین و آموزش های امداد و نجات در گام بعدی صورت خواهد گرفت.

2333

13

233

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز