در راستای اجرای طرح قرارگاه جوادالائمه (ع)؛

نشست طرح تحول محلات آسیب پذیر رشت برگزار شد

۱۴۰۰/۰۲/۱۰ - ۱۷:۴۹:۰۵
کد خبر: ۱۱۷۲۶۵۵
نشست طرح تحول محلات آسیب پذیر رشت برگزار شد
مدیرعامل مجمع خیرین گیلان در این نشست، اشتغال را کلید رفع محرومیت زدایی دانست و گفت: کلید محرومیت زدایی و رفع فقر در جامعه ایجاد اشتغال و بسترسازی درآمد پایدار برای نیازمندان است تا برای اداره زندگی و معیشت خود به کمک دیگران نیاز نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ با حضور دکتر هاجر تحریری نیک صفت مدیرعامل مجمع خیرین گیلان، مسئولین حوزه مربوطه برخی از دستگاه های اجرایی و نمایندگانی از ۷ محله شهر رشت، نشست طرح تحول محلات آسیب پذیر به محوریت قرارگاه جوادالائمه (ع) در محل سپاه مرکزی شهرستان رشت برگزار شد

در ابتدای این نشست سرهنگ سید اکبر قاسمی فرمانده سپاه ناحیه مرکزی شهرستان رشت ضمن اشاره به محلات آسیب پذیر شهر رشت گفت: یکی از اصلی‌ترین مأموریت‌های سپاه، تلاش برای رفع مشکلات نقاط آسیب‌پذیر شهر است.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به شناسایی هفت محله آسیب‌پذیر در این شهرستان و بررسی مشکلات این محلات از ابتدای امسال تاکنون، افزود: سعی داریم از تمامی ظرفیت‌ها از جمله حضور معتمدان محلی، ظرفیت‌های مردمی، ظرفیت اقشار بسیج و دستگاه‌های اجرایی برای برطرف کردن بخشی از مشکلات این محلات استفاده کنیم.

در ادامه دکتر هاجر تحریری نیک صفت مدیرعامل مجمع خیرین گیلان ضمن ابراز خرسندی از تشکیل قرارگاه جواد الائمه (ع) افزود: این قرارگاه با همت دستگاه های اجرایی و مردمی علاوه بر اولویت ها و اهداف مهم خود، مواردی چون محرومیت‌زدایی در مناطق محروم شهر رشت را در دستور کار خود قرار دهد.

تحریری نیک صفت با یادآوری اینکه اقدامات خوبی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری خیرین صورت گرفته، افزود: در کنار اقداماتی همچون رفع کاستی های اجتماعی، تامین جهیزیه برای زوج‌های جوان و نیز کمک مومنانه در مناطق مختلف استان را نیز جزو اولویت‌های خود قرار داده است، همچنین معتقدیم بحث ازدواج آسان باید جدی گرفته شود، چرا که این امر باعث می‌شود تا میزان نشاط اجتماعی در جامعه افزایش یابد و با کمک به ازدواج آسان از سوی این قرارگاه می‌توان گام موثری در این زمینه برداشت.

مدیرعامل مجمع خیرین گیلان با اشاره به ایجاد زمینه فرهنگی برای اشتغال جوانان گفت: سیاست و برنامه ریزی قرارگاه، توسعه فرهنگ نیکوکاری به منظور رفع چهره فقر و محرومیت از جامعه اسلامی است و برای رسیدن به این هدف به دنبال استفاده از ظرفیت های مختلف است.

دکتر هاجر تحریری نیک صفت اظهار داشت: برای اینکه با فقر مبارزه کنیم بخش عمده کار در دستگاه های اجرایی باید صورت گیرد بدین معنا که بستر اقتصاد باید مانع از تولید فقر شود، بطور مثال از همکاری و ظرفیت استانداری گیلان جهت معرفی جوانان محلات شهر رشت به کارخانجات استان می توان بهره مند شد.

مدیرعامل مجمع خیرین گیلان، اشتغال را کلید رفع محرومیت زدایی دانست و افزود: کلید محرومیت زدایی و رفع فقر در جامعه ایجاد اشتغال و بسترسازی درآمد پایدار برای نیازمندان است تا برای اداره زندگی و معیشت خود به کمک دیگران نیاز نداشته باشند.

تحریری نیک صفت با اشاره به برخی از اقداماتی که می توان در قالب این قرارگاه انجام داد گفت: راه اندازی کمپ های ترک اعتیاد و مشاوره آن با کمک اداره کل بهزیستی، شناسایی زندانیان جرایم غیرعمد و کمک به آن ها با اولویت با همکاری ستاد دیه گیلان از جمله اقداماتیست که می توان در قالب این قرارگاه انجام داد.

در این ارتباط تعدادی از نمایندگان محلات در تعامل با قرارگاه جواد الائمه در زمینه شناسایی و معرفی محرومین و نیازمندان و همکاری هرچه بیشتر، آمادگی خود را جهت کمک در این مقوله اعلام کردند.

شایان ذکر است؛ در انتهای این نشست برخی از نمایندگان دستگاه های اجرایی پیشنهادات خود را حول پیرامون این نشست ارائه دادند.

344

55

نظر شما