پیامک ثبت‌نام کرونا شگرد مجرمان سایبری

۱۴۰۰/۰۲/۱۳ - ۱۵:۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۱۷۴۱۳۹
پیامک ثبت‌نام کرونا شگرد مجرمان سایبری
رئیس پلیس فتا استان گیلان به شهروندان هشدار داد: فریب پیامک‌های جعلی ثبت‌نام واکسن کرونا که کلاهبرداران از آن برای سودجویی در فضای مجازی استفاده می‌کنند را نخورند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرهنگ "امیرحسین نقی‌مهر" در گفت‌وگویی به تلاش‌های شبانه‌روزی کارشناسان پلیس فتا برای پیشگیری از وقوع جرایم اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به افزایش کلاهبرداری با ساخت صفحات جعلی، شهروندان باید بیش از گذشته مراقب بوده و فریب اینگونه پیامک‌ها را نخورند.

وی افزود: در این پیامک‌ها از شهروندان خواسته می‌شود تا به یک لینک جعلی مراجعه کرده و اطلاعات خود را برای ثبت‌نام واکسن کرونا ثبت کنند این در حالی است که تاکنون هیچ سامانه‌ای برای این کار راه‌اندازی نشده است.

رئیس پلیس فتا استان گیلان تصریح کرد: افراد سودجو در اینگونه پیام‌ها از شهروندان مبالغ کمی درخواست و از این طریق از آنها کلاهبرداری یا با دسترسی به حساب بانکی آنها اقدام به برداشت از حساب می‌کنند.

این مقام انتظامی یاد آور شد: برای دریافت و تزریق واکسن کرونا نیازی به هیچگونه ثبت نام نیست و پیامک‌ها صرفاً با پیش شماره‌های وزارت بهداشت یعنی v.behdasht انجام می‌گیرد.

سرهنگ نقی‌مهر در پایان گفت: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز