فرماندار شهرستان ماسال درگفتگو با برنا ؛

ماهیت ورزشهای همگانی، سلامتی، سرگرمی و نشاط است

۱۴۰۰/۰۲/۱۳ - ۱۸:۲۰:۲۷
کد خبر: ۱۱۷۴۲۰۶
ماهیت ورزشهای همگانی، سلامتی، سرگرمی و نشاط است
وحید پور حضرت ، فرماندار شهرستان ماسال درگفتگو با برنا مطرح کرد: ماهیت ورزشهای همگانی، سلامتی، سرگرمی و نشاط است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ وحید پورحضرت ،فرماندار  شهرستان ماسال در راستای اهمیت ورزش همگانی و سلامت جامعه بیان کرد: ورزش همگانی در این شهرستان سابقه بیش از ۲۰ سال فعالیت را دارد و حتی افرادی به تیم ملی معرفی شدند .

وی با اشاره به  انجام فعالیت های ورزشی اعم از پیاده روی و ورزش های صبحگاهی در فضای آزاد ، پارک ساحلی، زمینهای ورزشی در شهرستان ماسال  افزود: فرهنگ ورزش های همگانی و ایجاد روحیه و نشاط در شهرستان ماسال از سالهای قبل شروع شده و روز به روز این فرهنگ در بین مردم رواج پیدا میکند به طوری که مسیر های مخصوصی برای پیاده روی خانوادگی و گروهی به طور خود جوش مشخص شده است.

فرماندار ماسال از پیوستن ورزشکاران این  شهرستان به پویش همگانی در منزل برای ورزشکاران و شرکت در لیگ تندرستی کشور بصورت مجازی از سوی شرکت کنندگان خبر داد و بیان کرد :  شهرستان ماسال در این پویش از هفته پنجم با لیگ همراه شد و توانست تعداد ۱۲۵۷ ویدئو برای فدارسیون ورزش همگانی ارسال کند و مقام چهارمی استان در ارسال فیلمهای  ورزشی  را کسب کند .

 پورحضرت با اشاره به برگزاری لیگ  مینی فوتبال محلات  در روستاها ی سطح شهرستان ماسال که همزمان با شهرستان آبادان نیز این طرح را اجرا کرد ،گفت: این شهرها جزو اولین شهرستانهایی هستند که این مسابقات را برگزار کردند .

وی همچنین  به برگزاری جشنواره بومی و محلی و سنتی و حلوا سازی اشاره داشت و افزود: این مراسمات توسط هیات ورزشهای همگانی شهرستان  با حضور مسئولین شهرستانی و استانی در سطح شهرستان برگزار شد .

فرماندار شهرستان ماسال با بیان اینکه انجام پویش های مجازی همگانی در مناسبتهای مختلف و اعزام و آماده سازی تیم چوگوی شهرستان جهت شرکت در مسابقات استانی از دیگر اقدامات و برنامه های ورزشی سال ۱۴۰۰ است ، گفت :  لازم به ذکر است مسئول کمیته ورزش چوگوی استان نیز از شهرستان ماسال است .

این مقام مسئول  به افتخارات ورزشی ماسال اشاره داشت وتصریح کرد: پهلوان  فردین معصومی ملی پوش و مدال آور المپیک سیدنی  و  افتخار کشتی آزاد گیلان اهل ماسال است و این شهرستان در ورزشهای انفرادی رشته های بوکس و دیگر رشته های ورزشی خوش درخشیده است.

وی به جهت توسعه ورزش های همگانی در سال جدید با توجه به شیوع بیماری کرونا تصریح کرد: فعال کردن ورزش های همگانی در روستاها باتجهیز‌خانه های ورزش، تشکیل کمیته ورزش روستا ، بهره گیری از اماکن بلا استفاده آموزش وپرورش برای این منظور در دستور کار است .

پودحضرت  در راستای فعالیت های ورزشهای همگانی در جریان پاندمی کرونا تاکید کرد: یکی از اهداف اصلی  در هیات ورزش های همگانی، پیشبرد جامعه از درمان محوری به سلامت محوری است به خصوص پس از شیوع ویروس کرونا، جایگاه و ارزش ورزش همگانی بیش از پیش خود را نشان داده چون با تحرک و فعالیت روزانه،در  پیشگیری از بیماریها نقش بسزایی داشته است.

وی درخاتمه تاکید کرد: ورزش ، تحرک وفعالیت جسمانی  از مهمترین عوامل مبارزه با ویروس کرونا هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز