مدیر کل بهزیستی گیلان ؛

اساس فعالیت های ورزشی برای جامعه هدف در بهزیستی برپایه ورزشهای همگانی استوار است

۱۴۰۰/۰۴/۱۲ - ۱۸:۵۶:۳۴
کد خبر: ۱۲۰۱۵۷۱
اساس فعالیت های ورزشی برای جامعه هدف در بهزیستی برپایه ورزشهای همگانی استوار است
دکتر حسین نحوی نژاد مدیر کل بهزیستی گیلان در گفتگویی عنوان کرد : بنا واساس فعالیت های ورزشی برای جامعه هدف در بهزیستی برپایه ورزشهای همگانی استوار است

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، دکترحسین نحوی نژاد مدیر کل بهزیستی استان  گیلان درگفتگویی با برنا اظهار داشت :امروزه ورزش و فعالیت های فوق برنامه به منظور گذراندن ساعات فراغت و ایجاد لحظات شاد ، احساس آرامش و آسودگی بیشتر مطرح است و به عنوان راه حل بسیاری از مشکلات جسمی و روحی افراد جامعه در نظر گرفته می شود.

وی افزود : روان انسان مستقیماً تحت شرایط بدنی و جسمانی اوست.

وی گفت: نتایج مطالعات نشان می‌دهد فعالیت‌های ورزشی از منابع عمده شادی محسوب می‌شوند و با شادکامی، عزت نفس و خلق تفکر مثبت، اعتماد به نفس و رضایت از زندگی و سلامت روانی، ارتباط مثبت و معنادار دارد.

نحوی نژاد درادامه افزود:فعالیت های ورزشی یک روش آسان، مناسب و کم هزینه در جهت بهبود سلامت روحی و روانی افراد جامعه است .

مدیر کل بهزیستی  گیلان تاکید کرد : فعالیت های ورزشی باعث پیشگیری از خستگی زودرس شده و کارمندان ورزشکار هیچگاه با کسالت  به ارباب رجوع پاسخ نمی دهند.

وی گفت : افراد فعال به دلیل اعتماد به خویش مسئولیت پذیرند، از کسب تجربه لذت می برند و همیشه برای کسب بهترین نتیجه تلاش می‌کنند. ورزش‌های گروهی در سازمان موجب تسهیل ارتباطات درون سازمانی و به اشتراک گذاشتن دانش و تجارب کاری می شود.

نحوی نژاد با بیان اینکه با توجه به اینکه انسان موجودی اجتماعی است و یکی از خواص و فواید ورزش های همگانی مشارکت جمعی و حفظ و توسعه ی تعاملات اجتماعی می‌باشد، افزود:در شرایط کرونایی و قرنطینه انجام فعالیت‌هایی هم‌چون پیاده‌روی در فضای باز و پارک ها با حفظ پروتکل های بهداشتی نقش موثری در حفظ روحیه و شادابی افراد خواهد داشت و نقش پیشگیرانه در انزوای افراد و افسردگی ایفا می کند.

وی اظهار داشت :بنا و اساس فعالیت های ورزشی برای جامعه هدف در بهزیستی بر پایه ورزش های همگانی استوار است. از این رو هر ساله اردوگاه های کشوری سازمان بهزیستی از اوایل بهار تا اواخر تابستان به صورت فشرده به اجرای فعالیت ها و مسابقات ورزشی همگانی برای افراد دارای معلولیت، فرزندان خانه های شبانه روزی، بازنشستگان، سالمندان و کارکنان می پردازد.

در خاتمه این مقام مسئول  مطرح کرد: به همین دلیل دفاتر تربیت بدنی بهزیستی استان ها در تمام طول سال به فعالیت های ورزشی و آماده سازی تیم های ورزشی جامعه هدف به منظور شرکت در  برنامه های تربیت بدنی و فوق برنامه بهزیستی کشور می‌پردازند.

مصاحبه و گفتگو : نوشین میربلوک

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز