معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

۷۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان تحت پوشش کامل واکسن کرونا قرار گرفته اند

۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۰:۱۰:۱۵
کد خبر: ۱۲۶۰۷۶۴
۷۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان تحت پوشش کامل واکسن کرونا قرار گرفته اند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از پوشش ۷۰ درصدی جمعیت بالای ۱۲ سال استان تحت دو دز واکسن کرونا خبر داد و گفت:تا رسیدن به پوشش بالای ۸۵ درصد،فرایند واکسیناسیون کووید ۱۹ در سراسر استان به جد پیگیری می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر آبتین حیدرزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه فرایند اجرای واکسیناسیون تا رسیدن به ایمنی بالای ۸۵ درصد در استان به طور جدی پیگیری می شود ، اظهار داشت: تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۶۰ هزار نفر ( گروه سنی بالای ۱۲ سال) در استان تحت پوشش کامل تزریق دو دز واکسن کووید قرار گرفته اند.

وی افزود: در تزریق دز اول واکسن هم تاکنون بیش از یک میلیون و ۹۷۳ هزار نفر در گیلان تحت پوشش قرار گرفته اند که منتج به پوشش بیش از ۸۸ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان می شود.
 
معاون بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی در کنترل کووید ۱۹ تاثیرگذار خواهد بود،  گفت : در کنار واکسیناسیون، همچنان استفاده از ماسک ، فاصله گذاری اجتماعی و شست و شوی مرتب دست ها می تواند منجر به کنترل بیماری شود.
دکتر حیدرزاده تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان رودبار در وضعیت نارنجی( از لحاظ شیوع بیماری)  قرار دارد . باید به دقت نسبت به اجرای پروتکل های بهداشتی اقدام کنیم تا وقوع پیک جدید کرونا در استان را شاهد نباشیم.
 
 معاون بهداشتی دانشگاه در خاتمه یادآور شد ؛  هم‌ اکنون در بیش از ۳۰۰ پایگاه و مرکز در سطح استان در کنار خانه های بهداشت سراسر گیلان، واکسیناسیون کووید ۱۹ انجام‌ می شود.

 

نظر شما