دیدار رییس هیات ورزشهای همگانی گیلان با ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان

۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۰:۴۶:۴۵
کد خبر: ۱۲۶۰۸۰۰
دیدار رییس هیات ورزشهای همگانی گیلان با ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان
رییس هیات ورزشهای همگانی گیلان با رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان درخصوص ورزشهای همگانی و بحران کم تحرکی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ علیرضا زهری رییس هیات همگانی استان گیلان با دکتر محمد دوستدار رییس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در زمینه توسعه ورزش همگانی به گفتگو پرداختند.

دکتر محمد دوستدار در این دیدار در خصوص   اهمیت ورزش و فعالیت جسمانی مطرح کرد:

بی شک ، پیشگیری همیشه بهتر از درمان است و ورزش یکی از بهترین راه های پیشگیری از بیماری های مختلفی می باشد که امروزه در  جامعه وجود دارد.

وی افزود :  آمار بالای بیماریهایی نظیر دیابت ، فشار خون بالا و چاقی مفرط نشان دهنده کم تحرکی اکثر افراد جامعه و نپرداختن آنان به ورزش است .

وی گفت :  وقتی از مدیریت سبز صحبت می کنیم و به دنبال صرفه جویی در مصرف انرژی هستیم ، پس لازم است که نیروی انسانی سبز هم برای مدیریت سبز درنظر بگیریم .

دوستدار بابیان اینکه مسوولین ورزشهای همگانی یکی از متولیان سلامت جامعه هستند ، افزود:لازم است تا کل جامعه ، سازمانها ، اصناف و البته دانشگاه ها ضمن همکاری و حمایت از رشد و گسترش ورزشهای همگانی ، نگاه ویژه ای به برنامه ها و طرح های هیات های ورزشهای همگانی و تعامل با مسوولین آنها در جهت ارتقاء سلامت مردم داشته باشند.

وی گفت: با همکاری بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با هیات ورزشهای همگانی با اجرای برنامه های ورزشی ، رویداد ها و امضای تفاهم نامه میتوان اهداف سلامت محور این هیات را در بین دانشجویان و پرسنل زحمتکش دانشگاه گسترش داد.

همچنین در ادامه علیرضا زهری ، رییس هیات ورزشهای همگانی استان نیز به فعالیت ها و طرح های این هیات در طول مدت کرونا اشاره کرد و عنوان کرد:آگاه سازی درمورد بحران کم تحرکی و مشکلات ناشی ازآن از مهمترین وظایف ماست .

وی گفت : حدود ۸۰ درصد آمار مرگ ومیر براثر کم تحرکی است ، دیابت ، انواع سرطان ، فشار خون که امروز خانواده ها را باهزینه های هنگفت درمان روبرو می کند ، نتیجه همین کم تحرکی و عدم فعالیت جسمانی است که با همکاری بیشتر نهادها ، سازمان ها و البته دانشگاه ها که مراکز فرهنگی وآموزشی ما هستند می توان از ادامه روند رو به افزایش آن جلوگیری کرد.

وی تاکید کرد : امیدواریم بتوانیم با تعامل بیشتر گام موثری در کاهش کم تحرکی و ارتقا سلامت جامعه برداریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز