برنامه‌های هفته کتاب کانون گیلان اعلام‌ شد

۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۴:۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۲۶۰۹۸۶
برنامه‌های هفته کتاب کانون گیلان اعلام‌ شد
سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی این مجموعه فرهنگی با شعار «جای خالی را با کتاب خوب‌ پر کنید» خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان غ سید‌جلیل میرعظیمی با اعلام این خبر گفت: ‌برنامه‌های حضوری و مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان به مناسب بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی از 24 آبان تا 1 آذر 1400، با همراهی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها برگزار‌می‌شود.

سرپرست کانون گیلان ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی درجامعه، مأنوس‌سازی هرچه بیش‌تر کودکان و نوجوانان با یار مهربان، آشنایی افزون‌تر آنان با منابع مطالعاتی و افزایش دایره آگاهی و گستره واژگانی آینده‌سازان را از اهداف این برنامه‌ها اعلام‌کرد.

این مدیر فرهنگی در همین زمینه اضافه‌کرد: مرور فعالیت‌های کتاب‌محور سال‌ گذشته و ترسیم افق‌های آینده،  از دیگر اولویت‌های کانون پرورش فکری استان به‌شمار‌می‌ود.

میرعظیمی درهمین‌حال، اشاره‌ای به مهم‌ترین فعالیت‌های کانون در هفته کتاب و کتاب‌خوانی داشت و برگزاری ویژه‌برنامه استانی «دانایی، توانایی»، جشن کتاب در مراکز فرهنگی‌هنری و تجلیل از مربیان و اعضای کتاب‌خوان این مجموعه را از جمله برنامه‌ها برشمرد.

وی اجرای مسابقه مجازی کتاب‌خوانی با رویکرد نماز و در سایه همراهی مراکز فرهنگی هنری تالش، اسالم، چوکا و رضوانشهر را از دیگر برنامه‌ها و تاکیدی براهمیت فعالیت‌های کتاب‌محور و مبتنی بر آموزه‌ای دینی دانست و افزود: دعوت از نویسندگان و فراهم‌سازی فرصت هم‌نشینی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها با صاحبان قلم و اندیشه، از دیگر برنامه‌هایی است که در این ایام صورت‌می‌گیرد.

برگزاری ویژه‌ نشست کتاب‌خوانی با عنوان«بال‌های کاغذی» در کانون پرورش فکری شهرستان شفت، حضور کتاب‌خانه‌های شهری و روستایی در روستا‌ها و مناطق محروم و هم‌چنین، اهدای کتاب به مخاطبان نیز  از فعالیت‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی کانون گیلان است که در سخنان میرعظیمی به آن اشاره‌شد.

او درعین‌حال، بهره‌گیری از فرصت‌های فضای مجازی و برگزاری کارگاه‌های تخصصی عمومی، انتشار محتوای مناسب در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی و برپایی برپایی انجمن‌های تخصصی را فرصتی ارزش‌مند و در دستور کار مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان خواند و همراهی با فعالیت‌های این  مجموعه  فرهنگی را در مسیر بسط و گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی خواستارشد.

 

 

56

نظر شما