«مه‌یاس»، ویژه‌برنامه‌ای در سوگ شهادت ام ابیها(س)

۱۴۰۰/۱۰/۱۴ - ۱۶:۱۱:۳۹
کد خبر: ۱۲۸۲۴۴۵
«مه‌یاس»، ویژه‌برنامه‌ای در سوگ شهادت ام ابیها(س)
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان ویژه‌برنامه «مه‌یاس» را در سوگ شهادت حضرت‌ فاطمه زهرا(س) و دومین سالگرد پرکشیدن «سردار دل‌ها» برگزارکرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ این سوگواره با هدف تعمیق باور‌های دینی کودکان و نوجوانان، تبیین ارزش‌های اسلامی برای آنان و بصیرت‌افزایی به آینده‌سازان، در محل نگارخانه «آفرینش» اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت برگزارشد.

طی برگزاری این سوگواره که با حضور مجید ‌دوهندو، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان، علی‌رفاهتی، مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان، محمد‌رضا واثق‌کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت و جمعی از شاعران کودک و نوجوان، هنرمندان و هنردوستان صورت‌گرفت، تبیین ویژگی‌های شخصیتی ام ابیها، حضرت‌فاطمه زهرا (ع) و خاطر‌نشان‌کردن الگو‌پذیری سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از این بانوی نمونه در دستور‌کار‌قرار‌داشت.

خوانش اشعار آیینی از سوی شاعران میهمان و اعضای شاعر این مجموعه فرهنگی، برپایی کارگاه‌های نقاشی و خوش‌نویسی با محوریت این ایام، از جمله برنامه‌های این سوگواره به‌شمار‌می‌رفت که با سخنان سرپرست کانون استان گیلان آغاز‌شد.

ابعاد شخصیتی حضرت‌ فاطمه (س) یک الگوی انسان‌ساز است

سید‌جلیل میرعظیمی صحبت‌های خود در این ویژه‌برنامه را با خاطر‌نشان‌کردن جایگاه حضرت ‌فاطمه زهرا(س) نزد نبی مکرم اسلام (ص) و جهانیان‌آغاز‌کرد و ولادت ام‌ابیها را آغازی بر ارتقای قدر و منزلت بانوان و دختران دانست.

سرپرست کانون استان گیلان هم‌چنین، لزوم الگو‌پذیری از بانوی آب‌‌و‌آیینه را مورد تاکید‌قرارداد و با بیان‌این‌که در تمامی زمینه‌ها، نیازمند سرمشق ‌قراردادن حضرت فاطمه زهرا(س) هستیم، تصریح‌کرد: توجه به این مهم می‌تواند نقش سازنده‌ای در زندگی فردی و اجتماعی داشته‌باشد.

تبیین ابعاد شخصیتی حضرت زهرای مرضیه(س) برای حاضران و یادآور‌شدن نقش بی بدیل ایشان در محیط خانواده و اجتماع، ازدیگر موضوع‌هایی بود که مورد توجه سید‌جلیل میرعظیمی قرارداشت و وی آشنایی با  الگو‌های رفتاری این بانوی نمونه را بستری برای شکل‌گیری شخصیت‌هایی چون سردار شهید، حاج‌قاسم سلیمانی دانست.

این مدیر‌فرهنگی درتشریح این سخنان افزود: با گذشت دو سال از شهادت سردار دل‌ها، زوایای افزون‌تری از زندگی این سرباز ولایت آشکارشده و جهانیان بیش از گذشته با خدمات ارزش‌مند وی که هم‌چون سید‌الشهدا (ع) پرورش یافته دامان تربیتی حضرت فاطمه زهرا(س) است،  آشنا‌می‌شوند.

وی برهمین‌اساس با تاکید بر تبعیت سردار سلیمانی از امام حسین و دیگر معصومین (ع) توضیح‌داد: یکی از وجوه مشترک شهیدان، نقش‌آفرینی شقی‌ترین انسان‌ها در ارتکاب جنایت ها است.

او صحبت‌های خود را با تاکیدی دوباره بر لزوم الگو‌قراردادن معصومین(ع) و سردار محبوب دل‌ها، حاج‌قاسم سلیمانی به‌پایان‌برد و از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری این سوگواره قدردانی‌کرد.

برپایی نشست بصیرت‌افزایی با حضور سرهنگ پاسدار مجید‌دوهندو، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان که به بهانه دهه بصیرت و در حاشیه این آیین صورت‌گرفت، صحبت‌های حمیراخدابنده، کارشناس مسئول آفرینش‌های ادبی کانون استان و تجلیل از شاعران، هنرمندان، پایان بخش سوگواره «مه‌یاس» در صبح روز سه‌شنبه، 14 دی 1400 بود.

14

خاطر‌نشان‌می‌شود در این سوگواره، «حمیرا خدابنده دوگاهه»، «رضا نیکوکار»، «مرضیه فرمانی» و «رقیه آزادنیا»، «نوریه گیتی‌بین»، «مهدیه زودلی»، «عرفان یعقوبی»، «آنیسا خورسند‌فر» و «ایلیا صفدری»، از شاعران بزرگ‌سال و اعضای شاعر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان به صورت حضوری و مجازی به خوانش اشعار آیینی با محوریت حضرت فاطمه زهرا(س) و «سرداردل‌ها» پرداختند.

13

15

16

انتهای پیام

نظر شما