مساجد میزبان نوجوانان در اوقات فراغت

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۲۱:۲۸:۰۶
کد خبر: ۴۳۰۴۹۰
مساجد میزبان نوجوانان در اوقات فراغت
۸۳۶ پایگاه اوقات فراغت در مساجد استان گیلان تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از تشکیل ۸۳۶ پایگاه اوقات فراغت در مساجد استان خبر داد و گفت: مساجد مهمترین مکان تبلیغ دین و رشد معنویت در افراد است.

 فیروز فاضلی با تاکید بر ضرورت بهینه سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان ایران اسلامی گفت: شیوه گذران اوقات فراغت باید مورد توجه برنامه ریزان قرار گیرد تا استعدادهای جوانان ما شکوفا شود.

وی با بیان اینکه اگر اوقات فراغت به درستی هدایت نشود مخرب و به ضرر فرد و جامعه خواهد بود افزود: برنامه ریزی درست موجب استفاده ار فرصت ها و مانع اتلاف زمان می شود. فاضلی با بیان اینکه اوقات فراغت حساس ترین و مهمترین اوقات زندگی است اذعان کرد: فعالیت های اوقات فراغت باید مطابق با نیاز سنجی صورت گیرد و موجب مهارت اجتماعی و فرهنگی جوان شود.

وی در ادامه به نقش مساجد در غنی سازی اوقات فراغت اشاره و بیان کرد: مساجد صرفا محلی برای عبادت نیست بلکه باید با بهره گیری از روش های نوین جوانان را جذب این مکان مقدس و امن کرده تا فردی متعهد و متخصص شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه مساجد با اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری نقش مهمی در غنی سازی اوقات فراغت جوانان دارند گفت: غنی سازی اوقات فراغت در پیشگیری از آسیب های اجتماعی بسیار مهم است.

وی با تصریح اینکه کانون های مساجد از بازوان اصلی در غنی سازی فعالیت های تابستانی نوجوانان و جوانان هستند افزود: مساجد مهمترین مکان تبلیغ دین و رشد معنویت در افراد است و استفاده از این فرصت در مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن بسیار مهم است.

فاضلی با بیان اینکه ۸۳۶ پایگاه اوقات فراغت در مساجد گیلان فعال است افزود: فعالیت های اوقات فراغت کانون های مساجد گیلان که مکانی امن برای فعالیت جوانان و مورد اعتماد خانواده هاست به صورت رسمی از امروز آغاز شده و تا ۲۰ شهریور ادامه دارد.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود بیش از ۶۰ هزار نوجوان وجوان گیلانی با حضور در مساجد سراسر استان از برنامه های غنی سازی اوقات فراغت کانون های مساجد بهره مند شوند.

 سال گذشته ۵۹ هزار نوجوان و جوان گیلانی با حضور در ۷۶۰ پایگاه اوقات فراغت کانون های مساجد از برنامه های اوفات فراغت بهره مند شدند.

نظر شما