مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان تاکید کرد :

تقویت صادرات صنایع دستی گیلان با تکیه بر بازاریابی الکترونیک

۱۳۹۵/۰۹/۲۱ - ۱۱:۲۴:۳۲
کد خبر: ۴۹۲۳۴۴
تقویت صادرات صنایع دستی گیلان با تکیه بر بازاریابی الکترونیک
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان بازاریابی الکترونیک را از فعالیت های نوینی دانست که در گیلان اشاعه یافته و توانسته تقویت صادرات صنایع دستی در سال 95 و به دنبال آن ارز آوری قریب به 800 هزار دلار در 8ماهه گذشته را محقق نماید.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ،  رضا علیزاده در حاشیه برگزاری کارگروه صادرات غیر نفتی در موزه ایران باستان با بیان اینکه صنایع دستی گیلان دارای تنوع تولید و محصولات قابل عرضه بسیاریست، از افزایش صادرات کالاهای مذکور خبر داد و گفت: در سال گذشته صادرات صنایع دستی گیلان بصورت رسمی و چمدانی حدود یک میلیون دلار بوده که این مهم آوازه هنرمندان استان را بیش از پیش جاودان نموده است.

وی بازاریابی الکترونیک را از فعالیت های نوینی دانست که در گیلان اشاعه یافته و توانسته تقویت صادرات صنایع دستی در سال 95 و به دنبال آن ارز آوری قریب به 800 هزار دلار در 8ماهه گذشته را محقق نماید.

این مسئول؛ صادرات سفال به مقصد اروپا، صادرات حصیر به مقصد امارات متحده عربی، صادرات گلیم و انواع صنایع دستی به کشور های حاشیه دریای خزر را بیشترین رقم صادرات در سالجاری خواند و افزود: پیش بینی می شود صادرات صنایع دستی گیلان تا حدود یک میلیون و پانصد هزار دلار افزایش یابد .     

وی با اشاره به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید بر توسعه مشاغل خرد و افزایش تولید صنایع دستی اذعان نمود: هم اکنون تلاش هایی برای گسترش فروش صنایع دستی چوبی در کشورهای عربی در حال انجام است که در صورت موفقیت فرایند بازاریابی،محصولات صنایع دستی چوبی نیز به صورت انبوه صادر خواهد شد .

علیزاده، مهمترین چالش در حوزه صادرات صنایع دستی را عدم معرفی صنایع دستی و فقدان اعتبار برای راه اندازی نمایشگاه در خارج از کشور به ویژه در کشور های همسایه قلمداد کرد و گفت: کدینگ گمرک از دیگر مشکلاتی است که بسیاری از محصولات صنایع دستی جهت صدور با آن مواجه هستند و به ناچار با کد های دیگر صادر می شوند .

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان در پایان خواستار حمایت عمومی از صنایع دستی و هنرمندان شاغل در این صنعت شد و تصریح کرد: صنایع دستی گیلان در کنار جاذبه های بی نظیر گردشگری استان فرصت اقتصادی منحصربفردی را ایجاد نموده که در سایه توجهات مردم و مسئولین به توسعه پایدار می انجامد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز