٤٣٩ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی فیلمنامه و نمایشنامه نویسی آیات رسید

۱۳۹۵/۱۱/۲۴ - ۱۶:۴۷:۴۷
کد خبر: ۵۱۹۹۲۶
٤٣٩ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی فیلمنامه و نمایشنامه نویسی آیات رسید
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اشاره به پایان مهلت شرکت در جشنواره ملی فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی آیات، اظهار کرد: ٤٣٩ اثر از ٢٢١ شرکت کننده به دبیرخانه جشنواره رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی در گفت و گویی با اشاره به انتشار فراخوان جشنواره ملی فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی آیات از اواسط آذرماه امسال، یادآور شد: مهلت ارسال آثار بر اساس فراخوان یادشده، پایان دی ماه ٩٥ اعلام شده بود که با توجه به درخواست علاقمندان شرکت در جشنواره، این فرصت در دو مرحله، یک بار تا دهم و بار دیگر تا ٢٢ بهمن ماه جاری تمدید شد.

وی با اشاره به نحوه شرکت در جشنواره که به صورت تمام الکترونیکی و از طریق سایت جشنواره به آدرس www.ayaategilan.ir امکان پذیر بود، گفت: با اتمام مهلت ارسال آثار، الحمدلله استقبال خوبی از این جشنواره قرآنی صورت گرفته است و در پایان ٢٢١ نفر با ارسال ٤٣٩ اثر در جشنواره ثبت نام کرده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان تصریح کرد: از میان آثار ارسالی، ٣٠٢ اثر در بخش فیلم نامه نویسی، ١٢٤ اثر در بخش نمایش نامه نویسی و ١٣ اثر در بخش ویژه این جشنواره با محور موضوعی طرح ١۴۵٠ سوره مبارکه حدید شرکت کرده اند.

فاضلی با اشاره به قالب آثار ارسالی برای شرکت در جشنواره، افزود: ٢٩٧ فیلم نامه داستانی، ١٤ فیلم نامه مستند، ١١٩ نمایش نامه صحنه ای و ٩ نمایش نامه خیابانی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی اضافه کرد: همکاران ما در دبیرخانه جشنواره در حال دسته بندی و آماده سازی آثار ارسالی برای تحویل به هیئت داوران هستند.

این مسئول یادآور شد: اشاعه و ترویج فرهنگ قرآن و عترت - گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با قرآن و سیره پاک ائمه‌ی معصومین علیهم السلام - گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه قرآن وسیره، شخصیت و معارف اهل البیت علیهم السلام و سبک زندگی و کمک به انتشار گسترده تر آن از اهداف این جشنواره قرآنی است.

جشنواره ملی فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی با موضوع قرآن و عترت (ع) با عنوان «جشنواره آیات» به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان و با همکاری دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیمه دوم اسفندماه ٩٥ در رشت برگزار می شود.

 

نظر شما