در دیدار شهردار رشت و شهردار ولژسکی روسیه مطرح شد

از حضور سرمایه گذران استقبال می کنیم

۱۳۹۵/۱۲/۰۴ - ۰۸:۴۷:۰۶
کد خبر: ۵۲۴۸۲۲
از حضور سرمایه گذران استقبال می کنیم
هیئتی عالی رتبه از استان ولگاگراد روسیه متشکل از شهردار شهر ولژسکی، رئیس اتاق بازرگانی بلگراد و سرمایه گذران روس با شهردار و اعضای شورای شهر رشت دیدار و گفتگو کردند

سید محمدعلی ثابت قدم در این نشست،با ابراز رضایتمندی از میزبانی رشت برای شهر ولژسکی و هیئت همراه بیان داشت:ما در زمینه های مختلفی قابلیت همکاری و فعالیت مشترک داریم.

شهردار رشت با بیان اینکه رشت از بیشترین تراکم جمعیتی در استان گیلان برخوردار است افزود:این مسئله موجب می شود ما به ترافیک و حمل و نقل توجه بیشتری داشته باشیم.

ثابت قدم با بیان اینکه گیلان دارای  آب و هوای مرطوب و معتدل است خاطرنشان کرد:۲۵ درصد اراضی در این استان مسکونی و ۷۵ درصد آن اراضی کشاورزی و جنگلی است.

وی با تصریح بر اینکه عمده خدمات درمانی و آموزشی شهرستان های استان نیز در شهر رشت ارائه می شود گفت:این یکی از دلایل جمعیت متغیر و نزدیک به ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری شهر رشت است.

ثابت قدم با تصریح بر این که امکان گسترش عرضی شهر رشت به دلیل وجود زمین های کشاورزی در حاشیه شهر ممکن نیست خاطرنشان کرد: توسعه طولی شهر خود موجب افزایش تراکم و فشردگی مازاد می شود.

شهردار رشت بیان داشت:به کارگیری صنایع تبدیلی کشاورزی و نقش فعال خدمات شهری برپایه هوشمندسازی شهر مورد تاکید قرارا دارد.

 وی ادامه داد:می کوشیم اعتماد شهروندان را حفظ کنیم و به برندسازی شهر و در نهایت جلب سرمایه داخلی و خارجی بپردازیم.

ثابت قدم با بیان اینکه از حضور سرمایه گذران و فعالین فرهنگی،هنری و اجتماعی برای تبادل تجربیات مشترک استقبال می کنیم اظهار کرد:امیداوریم وجوه مشترک خود را به عنوان دو کشور همسایه مورد نظر قرار بدهیم.

وی با بیان اینکه ما علاقه مند بودیم که به همراهی یک هیئت اقتصادی و مستعد به گیلان سفر کنیم تا فعالیت های اقتصادی و تجاری خود را با ایران گسترش بدهیم افزود:همه اعضای این هیئت تجارب زیادی را در حوزه های صنعت و تجارت دارند.

شهردار ولژسکی با تاکید بر اینکه تلاش می کنیم که بتوانیم روابط تجاری دو کشور را توسعه بدهیم بیان داشت:توسعه روابط تجاری به سود هر دو ملت و دولت خواهد بود.

وی با دعوت از شهردار و اعضای شورای شهر برای حضور در شهر ولژسکی اظهار کرد:ما همسایه هستیم و معتقدیم که به واسطه همسایگی  و حسن نیت شما  و ما  ، حتما به نتایج خوبی خواهیم رسید

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز