استاندار گیلان تسهیل واگذاری زمین به طرح های اشتغالزا را خواستار شد

۱۳۹۶/۰۱/۲۷ - ۱۱:۱۷:۳۲
کد خبر: ۵۴۵۲۳۸
استاندار گیلان تسهیل واگذاری زمین به طرح های اشتغالزا را خواستار شد
استاندار صبح امروز در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت : تسهیل واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران اشتغال بیشتری را ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر محمدعلی نجفی در این دیدار که در دفتر کار وی برگزار شد به نامگذاری سال 96 از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اشاره و خاطر نشان کرد : با توجه به محدودیتهای واگذاری زمین در گیلان تسهیل شرایط واگذاری به سرمایه‌گذاران اشتغال بیشتری را در استان ایجاد می‌کند.

نماینده عالی دولت در گیلان به ضرورت حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در رونق تولید و اشتغال تأکید و تصریح کرد : با تمهید مقدمات و امکان دریافت نقدینگی کمتر و اقساط طولانی مدت می‌توان حمایتی بیش از پیش از این حوزه انجام داد.

وی به وعده ی دولت گذشته درخصوص انتقال افراد از کلانشهرها و تحویل زمین به آنان اشاره و خاطر نشان کرد : این مصوبه مشکلاتی را از طریق وجود معارض برای برخی زمین‌ها در بخش کیاشهر ایجاد کرده است که باید حل شود.

استاندار گیلان همچنین به نبود متقاضی در برخی از واحدهای مسکن مهر شهرهای استان اشاره کرد و افزود : باتوجه به پیش‌بینی‌هایی که در بودجه صورت گرفته انشاء ا... مطالبات پیمانکاران از طریق تهاتر اراضی تأمین شود.

دکتر نجفی به مشکلات شرکت‌های خدمات رسان در تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر اشاره و خاطر نشان کرد : در تکمیل شبکه‌های زیرساخت آب، برق و گاز واحدهای مسکن مهر استان با حمایتی که انجام می گیرد امیدواریم شرکت‌های خدمات رسان بیش از پیش در تسریع این پروژه‌ها اقدام کنند .

وی به ضرورت افزایش مدارس در مسکن مهر رشت اشاره کرد و گفت : تاکنون 3 مدرسه در مسکن مهر رشت ساخته شده و یک مدرسه نیز در دست ساخت است که امیدواریم مراحل ساخت مدرسه‌ی باقیمانده نیز با حمایت سازمان ملی زمین و مسکن انجام گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود : انشاء ا... با عزمی که در این حوزه وجود دارد امیدواریم نتایج مطلوبی را شاهد باشیم.

در این دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به شروع اقدامات در خصوص رفع مشکلات مردم در شهرهای استان گیلان اشاره کرد و گفت : برای رفع این واگذاریها با استفاده از توان مشاورین فنی ذیصلاح و تدقیق اراضی با وضع موجود بصورت کارشناسی در استان و نهایتاً در سازمان ملی زمین و مسکن ، قابل حل خواهد بود .

حمیدرضا عظیمیان به ضرورت رفع مشکلات زیرساختی واحدهای مسکن مهر استان تأکید و تصریح کرد : درخصوص ساخت مدارس و مساجد باقیمانده در این حوزه آمادگی ساخت یک سوم از بنا توسط سازمان ملی زمین و مسکن و دوم سوم آن از طریق استان وجود دارد.

وی همچنین بر لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تأکید کرد و گفت : در مناطقی که زمین‌های بدین منظور شناسایی شده باشد آمادگی واگذاری برای رونق تولید و اشتغال وجود دارد.

 

نظر شما