مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان:

بیش از ۳۰ هزار دانش آموز پایه نهم هدایت تحصیلی شدند

۱۳۹۶/۰۴/۳۰ - ۱۱:۴۲:۴۹
کد خبر: ۵۸۹۳۴۲
بیش از ۳۰ هزار دانش آموز پایه نهم هدایت تحصیلی شدند
مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ،در دومین سال اجرای برنامه هدایت تحصیلی ، 30 هزار و 391 دانش آموز پایه نهم استان در سال تحصیلی جدید برای ورود به رشته تحصیلی متناسب با علایق و توانمندی های خود هدایت تحصیلی شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ مهدی حاجتی با اعلام این خبر گفت: هدایت تحصیلی با هدف افزایش آگاهی دانش آموزان ، برای بهترین انتخاب به صورت آگاهانه و آزادانه  در انتخاب مسیر زندگی در جهت تضمین آینده شغلی آنان انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه امسال 30 هزار و 391 دانش آموز پایه نهم مشمول خدمات هدایت تحصیلی شده اند، خاطرنشان کرد: دانش آموزان در فرم های هدایت تحصیلی ، اولویتهای مورد علاقه خود را انتخاب می کنند و دانش آموزانی که حدّ نصاب رشته مورد علاقه را کسب کنند،  می توانند در رشته دلخواه ثبت نام کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان خاطرنشان کرد: در فرآیند هدایت تحصیلی  فرم های شماره 6 و 7 در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد که فرم شماره 6 توصیه ای است. حاجتی افزود: دانش آموزان بر اساس فرم شماره 7 در زمینه آزمونهای مشاوره ای ( 30 امتیاز ) ، نظر والدین ( 5 امتیاز ) ، دبیران و بررسی های مشاوره ای ( هر کدام 10 امتیاز ) ، عملکرد تحصیلی ( 35 امتیاز )  در راستای توانمندی ها، علایق و آمادگی تحصیلی خود و همچنین در رقابت با دیگر دانش آموزان امتیاز بندی می شوند و نمره ورقه خرداد پایه های هفتم، هشتم و نهم ملاک عملکرد تحصیلی آنان است.

وی با اشاره به نقش مهم مشاوران در کمک به انتخاب رشته مناسب دانش آموزان،  گفت: به تعداد هر 60 دانش آموز پایه نهم ،  1 مشاور حضور دارد و 490 مشاور در استان با بررسی کلیه فعالیتهای دانش آموزان در طول سالهای تحصیلی ، نظر تخصصی خود را به اولیا و دانش آموزان برای انتخاب رشته مناسب ارائه می دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان در ادامه به برخی از تفاوتهای پروسه هدایت تحصیلی نسبت به پارسال اشاره کرد و گفت: امسال حداقل نمره دروس با هر رشته تحصیلی مشخص شده که شرط لازم ورود به رشته تحصیلی است و دانش آموزان با توانایی علمی بالاتر می توانند در رشته های مورد علاقه خود ثبت نام کنند. مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ، تا پایان برنامه ششم توسعه کشور ، آموزش و پرورش موظف شده تا نیمی از ظرفیت تحصیلی خود را به رشته های کاردانش و فنی و حرفه ای اختصاص دهد.

 

نظر شما