فرماندار آستارا :

بخشی از اعتبار ملی کشور در گرو تلاش های شهرستان در مبارزه با مواد مخدر است

۱۳۹۷/۰۱/۲۸ - ۱۲:۰۳:۵۷
کد خبر: ۶۹۷۷۶۵
بخشی از اعتبار ملی کشور در گرو تلاش های شهرستان در مبارزه با مواد مخدر است
فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت : بخشی از اعتبار ملی کشور گره خورده با تلاش هایی است که در شهرستان آستارا برای مقابله با قاچاق و مصرف مواد مخدر انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ، یونس رنجکش در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان مرزی بندر آستارا افزود : ماموریت های دستگاههای اجرایی مسوول در این شهرستان در خصوص انجام وظایف شورای مبارزه با مواد مخدر بسیار حایز اهمیت است و باید با جدیت دنبال شود.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات دشمنان نظام و کشور ضربه زدن از طریق قاچاق و توزیع مواد مخدر بویژه در مناطق مرزی است. که باید هوشمندانه با اجرای برنامه ها و سیاست های کلان در این زمینه تلاش کرد.

وی اظهار کرد: تلاش های انجام گرفته بویژه توسط نیروی انتظامی و امنیتی در صیانت از جامعه و اقدامات مقابله در برخورد با سوداگران مواد مخدر ستودنی و قابل تقدیر است اما انچه که باید بیش از همه مورد توجه قرارگیرد تلاش ها و برنامه های پیشگیرانه و کاهش تقاضا برای مصرف است.

فرماندار آستارا افزود : تا زمانیکه تقاضا برای مصرف وجود داشته باشد بازار عرضه هم ادامه خواهد داشت و ما باید تلاش کنیم تا با آموزش های مختلف مهارتی جامعه را از اعتیاد مصون نگهداریم.

وی گسترش برنامه های فرهنگی و ورزشی و تحرک و ایجاد نشاط اجتماعی را از عوامل پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر عنوان و خواستار اجرای برنامه جامع مبارزه با مواد مخدر متناسب با سند ملی در این زمینه شد.

فرماندار آستارا  همچنین خواستار تدوین برنامه های متناسب با سند ملی مبارزه با مواد مخدر برای سالجاری از سوی دستگاههای اجرایی این شهرستان شد.

شاهکویی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان هم در این جلسه با اشاره به تلاش های جمهوری اسلامی در مقابله با مواد مخدر و مبارزه با قاچاق این مواد در کشور اظهار داشت : جمهوری اسلامی با توجه به عملکردی که از خود نشان داده است پیشتاز در مبارزه با قاچاق مواد مخدر است.

وی اظهار داشت : باید تلاش کنیم تا جامعه از اسیب های ناشی از مواد مخدر که امروزه به اشکال مختلف و صنعتی در جامعه وجود دارد مصون بماند و در این میان می بایست اقدامات پیشگیری را تقویت کنیم.

وی گفت : همیشه پیشگیری هزینه های کمتر از درمان دارد و باید کسانی را که بیمار در مصرف مواد مخدر هستیم دوباره به سمت زندگی هدایت کنیم هرچند که کار سختی است.

وی مشارکت خانواده ها و اموزش نه گفتن به فرزندان برای پیشگیری از افتادن در دام اعتیاد را بسیار حایز اهمیت دانست.

وی ضمن تشکر از مجموعه نیروهای فعال در امر مبارزه با مواد مخدر میزان کشفیات انجام گرفته در استان گیلان را در یکسال گذشته نشان از جدیت و پشتکار بالای عوامل مقابله با مواد مخدر دانست.

وی گفت :در شهرستان مرزی بندر استارا هم متناسب با حساسیت های مرزی اقدامات خوبی در راستای مبارزه با قاچاق مواد مخدر انجام شده است و جا دارد از فرماندار و مجموعه عوامل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان به دلیل اقدامات مختلف پیشگیری و مقابله تشکر نمایم.

در ادامه این جلسه فرمانده انتظامی استار اهم گزارشی از اقدامات انجام گرفته توسط این نیرو در راستای برنامه های پیشگیری و اموز شی و مقابله با قاچاق مواد مخدر و کشفیات و دستگیری قاچاقچیان و خرده فروشان گزارشی ارایه داد و سایر دستگاههای اجرایی مسوول نیز به بیان برنامه های خود در این زمینه در سال گذشته پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز