رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت خبر داد:

بازسازی یخچال طبیعی باغ سالار مشکات رشت

۱۳۹۷/۰۲/۲۷ - ۰۳:۳۱:۵۳
کد خبر: ۷۰۸۱۳۵
بازسازی یخچال طبیعی باغ سالار مشکات رشت
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت از بازسازی یخچال طبیعی باغ سالار مشکات رشت خبرداد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به بازسازی یخچال طبیعی باغ سالار مشکات گفت: بازسازی این یخچال طبیعی (برف چاه)  با مشارکت شهرداری رشت و اداره کل میراث فرهنگی انجام  و این اقدام نقش موثری در جذب گردشگر دارد.

محمد حسن عاقل منش با تاکید به توجه کمیسیون فرهنگی شورا به ابنیه های تاریخی رشت بیان کرد: خبرهای خوشی درباره جام تاریخی مارلیک شنیده شده و این جام در موزه شهر رشت واقع در خیابان بیستون رونمایی شد.

وی با ابراز تاسف از فضای محدود موزه رشت تصریح کرد: جام مارلیک و بخشی از میراث تاریخی متعلق به شهر رشت و استان گیلان  به موزه رشت منتقل و امیدوارم این مهم تلنگری برای توجه بیشتر و گسترش فضای موزه شهر باشد.

عاقل منش به پل خشتی چمارسرا اشاره کرد و گفت: پل خشتی چمارسرا قدمت بسیار طولانی داشته و از آثار مربوط به دوران قاجار بوده  و انتظار داریم در اسرع وقت نسبت به مرمت و بازسازی ابنیه های تاریخی رشت اقدام شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به برنامه های ماه مبارک رمضان تصریح کرد: رمضان ماه میهمانی خداست و  فضای شهر باید به لحاظ معنوی و به منظور استقبال از این ماه پر فیض و برکت به نحوی شایسته مهیا شده و در این راستا برنامه های متعدد و متنوعی از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت و با مشارکت دستگاههای متولی برنامه ریزی شده است.

 

نظر شما