دبیر شورای پدافند غیرعامل گیلان؛

نقش اصلی در نهاد پدافند غیرعامل را مردم ایفا می کنند

۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۱۰:۵۱:۰۲
کد خبر: ۷۳۸۴۵۴
نقش اصلی در نهاد پدافند غیرعامل را مردم ایفا می کنند
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان با تاکید بر نقش مردم در پدافند غیرعامل اذعان داشت: نقش اصلی در نهاد پدافند غیرعامل را مردم ایفا می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با امیرمحمدپور دبیر شورای پدافند غیرعامل گیلان با حضور کارشناسان دو مجموعه حوزه مربوطه در اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان دیدار کرد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل گیلان با اشاره به تهدیدات اقتصادی دشمن عنوان کرد: با توجه به تهدیدات اقتصادی دشمنان دولت باید از معیشت مردم محافظت کند تا تهدیدات اقتصادی دشمن بر سر سفره مردم اثر نگذارد.

محمدپور با تاکید بر شرایط خاص اقتصادی کشور افزود: کشور در شرایط خاصی قرار دارد و به نوعی در حال جنگ است اما ابزار عوض شده و باید تهدیدات را شناسایی و با آن مقابله کرد تا بصیرت و هوشیاری ملی افزایش یابد.

 نقش اصلی در نهاد پدافند غیرعامل را مردم ایفا می کنند

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان با تاکید بر نقش مردم در پدافند غیرعامل اذعان داشت: نقش اصلی در نهاد پدافند غیرعامل را مردم ایفا می کنند و در کاهش آسیب‌پذیری و افزایش بازدارندگی که دشمن را از هر نوع حمله به کشور منصرف می کند نقش اصلی بر عهده مردم است و در حقیقت مردم محور اصلی پدافند غیرعامل هستند.

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استان با اشاره به شرح وظایف کارگروه تخصصی صنعت، معدن و تجارت شورای پدافند غیرعامل استان بیان کرد: شناسایی، طبقه بندی و اولویت بندی مراکز مهم صنعتی، معدنی و تجاری در سطح استان گیلان، طراحی و پیش بینی چگونگی تداوم چرخه خدمات ضروری در بخش های صنعت و معدن و بازرگانی در سطح استان و تدوین دستورالعمل های مورد نیاز برای تامین نیازمندی های مردم در بخش های مختلف و صنایع مرتبط در شرایط اضطراری از جمله این وظایف به شمار می روند.

محمدپور وظایف این کارگروه را مهم برشمرد و گفت: ذخیره سازی اقلام مورد نیاز در بخش خدمات ضروری مردم و سامانه های تجاری، بازرگانی و معدنی از دیگر تکالیف این کارگروه محسوب می شود.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان،ساماندهی و حفظ ارتقا توانمندی تیم های اضطراری مورد نیاز برای صنایع مرتبط را یکی دیگر از وظایف کارگروه صنعت و معدن و تجارت شورای پدافند غیرعامل دانست و تصریح کرد:

این کارگروه وظیفه پیش بینی و ارائه خدمات ضروری به مردم در زمان معین در سطح استان، ایجاد هماهنگی میان سازمان های مختلف در حوزه صنعت و معدن و تجارت برای مقابله با تهدیدات دشمن، بررسی و پیش بینی آسیب پذیری های صنایع و معادن و مراکز بازرگانی و تجاری مرتبط با امور مردم و طبقه بندی مهم در سطح استان و نظارت بر اجرای دستورالعمل های لازم به منظور مقابله با تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن را نیز عهده دار است.

در ادامه این نشست رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان ضمن تبریک به امیرمحمدپور و انتصاب وی از سوی استاندار گیلان به عنوان دبیر شورای پدافند غیرعامل استان به اهمیت پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با همکاری اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان می تواند آسیب پذیری صنایع، معادن و مراکز تجاری و بازرگانی را کاهش دهد و موجب پایداری شود.

دلق پوش با بیان تامین نیازمندی ضروری مردم در شرایط اضطراری  افزود: با توجه به دستورالعمل های اجرایی، سازمان صنعت و معدن و تجارت استان گیلان، تامین نیازهای ضروری مردم در شرایط اضطراری را در دستور کار قرار داده است.

مسئولان اجرایی با اتحاد کامل در راستای مرتفع کردن دغدغه های مردم تلاش می کنند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم خاطرنشان کرد: مسئولان اجرایی و دولت با اتحاد کامل در راستای مرتفع کردن دغدغه های مردم تلاش می کنند.

در پایان ؛ دبیر شورای پدافند غیرعامل استان حکم ریاست کارگروه تخصصی صنعت، معدن و تجارت شورای پدافند غیرعامل استان؛ حکم صادر شده توسط استاندار و رئیس شورای پدافند غیرعامل استان را به وی اهدا کرد.

 

 

 

نظر شما