جعفرزاده ایمن آبادی:

اگر انتخابات تکرار شود باز هم از روحانی حمایت می کنم / استراتژی ما در برابر تحریم مقاومت است / آمریکا بدعهدی خود را به ایران ثابت کرده است

۱۳۹۷/۰۵/۱۸ - ۲۱:۳۷:۰۰
کد خبر: ۷۳۸۹۹۳
اگر انتخابات تکرار شود باز هم از روحانی حمایت می کنم / استراتژی ما در برابر تحریم مقاومت است / آمریکا بدعهدی خود را به ایران ثابت کرده است
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از خبرنگاران گفت : اگر انتخابات تکرار شود باز هم از روحانی حمایت خواهم کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در مراسمی که به مناسبت روز خبرنگار در سالن ایثار و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد ، اظهار داشت : خبرنگاری جز یکی از سخت ترین مشاغل است و صنعت رسانه در ایران امروز نیازمند حضور جوانان در این عرصه می باشد تا بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند و این صنعت را توسعه بخشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسایل بین المللی و تحریم هایی که علیه کشور وضع شده است ، گفت : اعتقاد من بر این است که برجام اتفاق بسیار خوبی در دولت روحانی بود اما ترامپ در نهایت این برجام را به هم زد و توانست خسارتهایی به کشورمان وارد کند .

او اضافه کرد : برخی معتقدند که در شرایط کنونی باید با آمریکا مذاکره کنیم اما ما در مذاکره با آمریکا به هیچ نتیجه ای نخواهیم رسید .آمریکایی ها نشان دادند که آدمهای بدعهدی هستند و به قول و قرارهای آنها نمی توان خوشبین بود.

جعفرزاده گفت : مطالبات و شرایطی که آنات به عنوان شروط برای ایران گذاشته اند ، پذیرفتنی نیست.

او ادامه داد : 12 شرطی که برای ایران قائل شده اند به معنای پشت سر گذاشتن 40 سال آرمانهای این نظام و انقلاب است و گزینه ای که باید در برابر این موارد انجام دهیم مقاومت می باشد.

نماینده مردم رشت با بیان اینکه از تحریم باید فرصت بسازیم ، اظهار کرد : باید در این مقاومت ساختارهای اقتصادی نظام جمهوری اسلامی را بسازیم و متاسفانه در برابر تهدیدها ، بخش اعظمی از وزارتخانه های ما برنامه ندارند.

او افزود : زمانی که آمریکا جلسه اتاق جنگ خود را در خزانه داری تشکیل می دهد ما نیز باید به اهمیت شرایط پی ببریم .

 جعفرزاده اضافه کرد : مقاومت در عرصه بین المللی تنها راهی است که داریم اما این مقاومت در داخل کشور نباید مختص مردم باشد و دولتمردان ریاضتی نکشند و فقط ریاضت برای مردم باشد این انصاف نیست .

او در بخش دیگری از سخنانش به مباحث استانی اشاره کرد و گفت : در ابتدا با انتصاب دکتر سالاری به عنوان یک استاندار غیربومی بر گیلان مخالف بودم اما پس از تایید وزارت کشور همه وظیفه داریم که با ایشان همراه شویم و سوابق کاری آقای سالاری هم نشان داده است که وی در استانهای دیگر فرد موفقی بوده اند  .

جعفرزاده ادامه داد : یکی از دلایل عقب ماندگی استان گیلان اختلافات و تعارض نظرات بوده اما باید همگی تلاش کنیم که برای توسعه استان این تعارضات را کنار گذاشته و ید واحده باشیم.

جعفرزاده در خصوص راه آهن رشت -قزوین گفت : توسعه راه آهن فقط مطالبه ی ما نیست بلکه راه آهن قزوین ، رشت ، انزلی ، آستارا مطالبه ی کشورهای همسایه ی ایران نیز می باشد چون این راه آهن اتصال و ارتباط بین ایران و این کشورها از نظر تجاری ست و تلاش می کنیم که در حد توان بودجه ای و شرایط این راه آهن را به نقطه ی اتمام برسانیم.

وی در زمینه ی احداث سدها در گیلان افزود : 29 هزار متر مکعب از آبهای شیرین وارد دریای خزر می شود و احداث سدهای لاستیکی تنها راه بهره برداری از این آب ها است.از 11 سد لاستیکی که مقرر گردید در استان احداث شود 4 سد به اتمام رسید و افتتاح شد و 7 سد لاستیکی دیگر باقی مانده است.سد لاستیکی فخر آباد لشت نشاء  در حال انجام است و سد پلرود پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و مشکل زیست محیطی سد شفارود نیز حل شده است .

نماینده مردم شهرستان رشت در خصوص انتخاب شهردار رشت گفت : از رفتن آقای نصرتی گله مندم چون ایشان به جهت موقعیت بهتر این سمت را ترک کردند و امیدوارم دوستان شورا الزاما فردی را برای رشت انتخاب کنند که در حد نام و قدمت شهر رشت باشد و پیشنهاد من این است که فردی از خود مجموعه شهرداری انتخاب شود که آگاه به امور این نهاد باشد.

او افزود : ما حق دخالت نداریم اما به عنوان یک شهروند می توانیم نظر دهیم .

جعفرزاده خاطر نشان کرد : برای شهر رشت در کمیسیون تلفیق پروژه ی تراموا را از سهم خود عنوان کردم و این پروژه به تصویب رسید اما مسوولین شهری باید پیگیر باشند و در خصوص رودخانه های رشت نیز باید پیگیری بیشتری شود و جناب آقای دکتر نوبخت هر زمان که موردی در خصوص استان بوده و درخواستی مطرح شده ، ایشان حمایت و کمک کرده اند.

وی در زمینه ی تیم سپیدرود رشت گفت : تنها کمکی که می توانستم به این تیم داشته باشم کمک مالی و تامین منابع بود اما در زمینه ی تعیین مالک این تیم بنده هیچوقت بیان نکردم که چه کسی مالک تیم شود.

جعفرزاده در ادامه افزود : در انتخابات از روحانی حمایت کردم و اگر انتخابات تکرار شود باز هم از آقای روحانی حمایت می کنم اما این بدان معنی نیست که به عنوان نماینده ی مردم دغدغه های مردم را به گوش ایشان نرسانم.

جعفرزاده در پایان عنوان کرد : آنچه که جامعه ما به آن نیاز دارد و بعد از 40 سال از گذشت انقلاب اسلامی از آن دور شده بحث اخلاق است و امیدوارم که بداخلاقی های حاکم بر جامعه از بین برود و اینگونه نباشد که هر کس تریبونی پیدا می کند شروع به افترا زدن و تهمت کند.

گفتنی است در پایان این مراسم از اصحاب رسانه گیلان تجلیل شد.

 

خبرنگار: ماریا اخوان

نظر شما