معاون فرهنگی و امور جوانان ورزش و جوانان گیلان :

سازمانهای مردم نهاد باید تشویش و نگرانی جامعه را بر طرف کنند

۱۳۹۷/۰۵/۲۰ - ۱۳:۲۰:۳۳
کد خبر: ۷۳۹۵۰۰
سازمانهای مردم نهاد باید تشویش و نگرانی جامعه را بر طرف کنند
با تقویت مسئولیت اجتماعی در سازمانهای مردن نهاد ، زمینه لازم برای مشارکت گسترده در به حداقل رساندن دغدغه های جامعه فراهم خواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛  هاشم اسماعیلی در نشست با سازمانهای مردم نهاد جوانان ، فعال شدن 81 سازمان مردم نهاد را در همه حوزه های اجتماعی بسیار مثبت و سازنده ارزیابی کرد و گفت : باید سعی کنیم مسئولیت اجتماعی را در سازمانهای مردم نهاد زنده و پویا و سازنده نگهداریم .چرا که با این فرایند است که می توان تشویش و نگرانی های جامعه را در مسائل مختلف برطرف کرده ، یا به حداقل رساند .

وی گسترش و گرایش برخی سازمانهای مردم نهاد را در حوزه نشاط اجتماعی از الزامات فعالیت سمن های تازه تأسیس برشمرد و افزود : ورود به حوزه هنر از جمله تئاتر خیابانی می تواند به نشاط اجتماعی کمک شایانی کند .
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان از ضرورت ایجاد شغل پایدار در سازمانهای مردم نهاد گفت و تصریح کرد : اینکه تصور کنیم تأسیس این نهاد مردمی بواقع یک شغل باشد ، تفکری اشتباه بوده و باید عناصر فعال در این تیم های خلاق و نوآور زمینه ایجاد اشتغال پایدار را فراهم کند.
اسماعیلی تبلیغ و ترویج کارکرد سازمانهای مردم نهاد را لازمه مشارکت گسترده مردمی و ورود نیروهای تازه نفس در این عرصه عنوان کرد و گفت : معرفی و تبلیغ شاخصه های برجسته عملکرد سازمانی به شناخت و سیع تر جامعه از این پدیده خواهد انجامید .
وی فعال بودن 81 سمن در سطح استان را در زمینه های مختلف اعتقادی ، پژوهشی ، سلامت اجتماعی و روانی ، حقوق بشر و ... که حضوری اثربخش دارند ، یک مزیت برجسته از جهت کمی و کیفی ذکر کرد و گفت : رشت با 53 سازمان مردم نهاد بیشترین حجم مشارکت جوانان را در فعالیتهای مختلف اجتماعی دارد .
اسماعیلی سپس از 70 درخواست تأسیس سازمان مردم نهاد در ثبت سامانه خبر داد و یادآور شد : شهرستانهای آستارا با 5 ، صومعه سرا 4 ، انزلی و فومن 3 ، لاهیجان ، رضوانشهر و لنگرود 2 ، رودسر ، املش ، کیاشهر ، رودبار ، ماسال ، سیاهکل و شفت هرکدام با یک سازمان مردم نهاد در حوزه مشارکت های مردمی فعال هستند .
یادآور می شود که در پایان نشست مدیرکل با سازمانهای مردم نهاد جوانان ، دو سمن به نامهای کانون مردم نهاد بهار زندگی جوانان در حوزه سلامت عمومی و موسسه مردم نهاد پیشگامان تندرستی دیار باران در حوزه ورزش و بومی محلی ، اعتبارنامه خود را دریافت کردند .
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز