استاندار گیلان :

خواستار تجدید نظر دولت در سیاست واردات برنج هستیم

۱۳۹۷/۰۶/۲۳ - ۰۹:۰۶:۳۶
کد خبر: ۷۵۲۹۷۱
خواستار تجدید نظر دولت در سیاست واردات برنج هستیم
استاندار گیلان خواستار حمایت بیشتر دولت از تولید برنج داخلی شد و گفت: سوبسیدهایی که دولت با هدف حمایت از عموم جامعه به واردات برنج اختصاص می دهد، تولید کنندگان داخلی را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در نشستی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مجمع نمایندگان گیلان در استانداری برگزار شد، گفت: داشتن مرز آبی و خاکی با کشورهای همسایه و بنادر فعال موقعیت ممتازی برای گیلان در زمینه واردات و صادرات ایجاد کرده اما همچون سایر استان های مرزی با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدواریم با حمایت دولت رفع شود.

وی با اشاره به به مطرح بودن گیلان به عنوان قطب بزرگ تولید برنج در کشور، افزود: یارانه هایی که دولت با هدف حمایت از عموم جامعه به واردات برنج اختصاص می دهد، تولید کنندگان داخلی را با مشکل مواجه کرده است.

سالاری خواستار تجدید نظر دولت در سیاست های مربوط به واردات برنج شد و عنوان کرد: سال گذشته قیمت برنج ایرانی 11 هزار تومان بود و امسال پیش بینی می شد که به 15 هزار تومان افزایش یابد اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

وی در ادامه به اختصاص 150 میلیارد تومان از سوی دولت برای خرید تضمینی چای اشاره کرد و بیان داشت: این اقدام دولت قطعا تحولی جدی در تولید چای داخلی ایجاد می کند.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم همکاری بیشتر بانک ها در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی تاکید کرد: در گیلان تلاش می کنیم سیاست های دولت را به خوبی اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه معتقدم با جوانگرایی بسیاری از مشکلاتی که در حوزه اجرا وجود دارد رفع می شود، تصریح کرد: برای استفاده بیشتر از ظرفیت جوانان در جایگاه های مدیریتی آمادگی کامل دارم و هزینه های این تصمیم را نیز متقبل می شوم.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: شفافیت همیشه برای من به عنوان یک اصل کاری مطرح بوده و در طول 5 سال سابقه خدمتی خود در سمت استاندار هرگز وارد هیچ معامله ای نشده و هیچگونه سفارشی درباره شخصی نداشتم.

وی با ابراز خرسندی از انعکاس مشکلات توسط نمایندگان مردم به دولت، گفت: تعصب و جدیت نمایندگان در پیگیری مسائل و مشکلات، خدمت رسانی دولت به مردم را تسهیل می کند.

سالاری تاکید کرد: با سلامت و صلابت پیگیر رفع مشکلات موجود هستیم بدون اینکه در مسائلی که مجاز نیستیم، ورود کنیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با حمایت وزارت صنعت، مشکلات واحدهای صنعتی بزرگ گیلان نظیر چوکا، چوب و کاغذ اسالم و کاشی خزر که دارای ظرفیت صادراتی بسیار بالایی هستند، رفع شود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این نشست کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش را از مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی معرفی کرد و گفت: سود بالای تسهیلات بانکی برای این واحدها مشکل آفرین شده است.

ولی داداشی خواستار ارائه تسهیلات کم بهره به واحدهای تولیدی شد و افزود: متاسفانه برخی بانک ها به مصوبات تمکین نمی کنند.

وی همچنین بر لزوم جلوگیری از واردات آن دسته از محصولاتی که مشابه داخلی دارند، تاکید کرد.

اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، الزام دستگاه های دولتی به استفاده از چای ایرانی، جلوگیری از واردات بی رویه برنج، افزایش تعرفه واردات چای و تسهیل ترخیص کالاها از گمرک از جمله مهمترین خواسته های نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی از وزیر صنعت، معدن و تجارت بود.

 

نظر شما