مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان:

تدوین برنامه منطقه محور می تواند زمینه سازی برای کاهش آسیب ها در هر حوزه ای باشد

۱۳۹۷/۰۶/۲۳ - ۱۲:۱۸:۱۱
کد خبر: ۷۵۲۹۷۲
تدوین برنامه منطقه محور می تواند زمینه سازی برای کاهش آسیب ها در هر حوزه ای باشد
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان: تدوین برنامه محوری که در آن به بافت های فرهنگی و اجتماعی نگاهی گسترده شود و متناسب با هر منطقه مورد اجرا قرار گیرد ، می تواند زمینه سازی برای کاهش آسیب ها در هر حوزه ای باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان؛ منا ابروفراخ درنشست بررسی آسیب های اجتماعی کارگروه تخصصی فرهنگی واجتماعی استان به نقش مداخله به هنگام و تاثیرات موثر آن اشاره کرد و گفت: مداخلات اجتماعی باید در بستر خانواده نهادینه شود..

وی با بیان اینکه همواره هزینه پیشگیری در مقابل هزینه های ناشی از عوارض به مراتب بسیار ناچیزتر است، تصریح کرد: بسیاری از آسیب های ناشی از فقر معمولا فرهنگی و درونی بوده و علاوه بر مسائل اقتصادی بر لایه های مختلف اجتماعی نیز اثرگذار است.

ابروفراخ تاکید کرد: تدوین برنامه ای محوری که در آن به بافت های فرهنگی و اجتماعی نگاهی گسترده شود و متناسب با هر منطقه مورد اجرا قرار گیرد ، می تواند زمینه سازی برای کاهش آسیب ها در هر حوزه ای باشد.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان افزود: بستر خدمات اجتماع محور باید در دل محله ها و مناطق حاشیه تمرکز بیشتری داشته باشد و همچنین علائم و هشدارهای اورژانس های اجتماعی به صورت گسترده و فعال رصد ،تحلیل و مورد اجرا قرار گیرد.

وی بر ضرورت توجه و برنامه ریزی از سوی تمامی دستگاه های متولی در حوزه فرهنگی اجتماعی برای گسترش زیرساخت های این بخش تاکید کرد و افزود: مواجه شدن با تغییرات و تهدیدهای اجتماعی نیازمند پیش بینی تمهیداتی است که بتواند ساختار جامعه را در مواجهه و مقابله ایمن سازد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز