وزیر صنعت معدن و تجارت تاکید کرد؛

برای حل مشکلات اقتصادی نیازمند هم افزایی و همراهی مردم هستیم

۱۳۹۷/۰۶/۲۳ - ۱۲:۱۷:۲۸
کد خبر: ۷۵۲۹۸۴
برای حل مشکلات اقتصادی نیازمند هم افزایی و همراهی مردم هستیم
وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: برای حل برخی نگرانی های اقتصادی نیازمند هم افزایی مردم،تشکلهای مردم نهاد،فعالان سیاسی اجتماعی و نیز معتمدان مردم هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان؛ صبح امروز وزیر صنعت معدن و تجارت و دکتر مصطفی سالاری با آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان دیدار کرد.

آیت الله فلاحتی در این دیدار ضمن خداقوت به مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید اظهار داشت:امروز دشمن برای تلاطم افکنی در کشور سعی در سیاه نمایی بر تمامی فعالیت های انجام شده مسئولان دارد و تلاش می کند که این سیاه نمایی را به خانه های مردم بکشاند.

وی احتکار و گرانفروشی را همسو شدن برخی افراد با دشمنان قسم خورده انقلاب خواند و گفت:این اقدام که خود نوعی از سیاه نمایی است دوره ای کوتاه دارد و به زودی عوامل اصلی ان برای همگان شناخته و رسوا می شوند.

فلاحتی خاطرنشان کرد: اقدامات دولت نباید نادیده گرفته شود بلکه با ارائه شفاف دستاوردها می توان موجبات رضایتمندی عمومی را فراهم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان ایجاد ارتباط موثر مردم و مسئولان را یک امر مهم دانست که با روشنگری و گزارش دهی شفاف بیش از پیش تقویت می شود.

امام جمعه رشت بر لزوم افزایش نظارت بر بازار و قیمت گذاری ها تاکید کرد و افزود:شرایط امروز بازار نیازمند نظارت کامل است تا بحران های ملی و تاثیر منفی آن به حداقل برسد.

•••در تمام مشکلات اقتصادی دولت را مقصر نشناسیم

وی همچنین به بررسی علت ورشکستگی برخی صنایع پرداخت و تصریح کرد:در تمام این مشکلات نمی توان دولت را مقصر دانست بلکه عدم مدیریت صحیح و تخصیص غیراصولی درآمد ها از سوی صاحبان صنایع تاثیر مهمی در روند تولید دارد.

فلاحتی درخصوص نرخ ارز و تاثیر آن در اقتصاد داخلی خاطرنشان کرد:دلار و ارز خارجی در روابط خارجی تاثیر بالایی ندارد لذا با عزم جدی،بهادادن به کشورهای همسایه و نیز عدم حساسیت به نرخ ارز می توان در جهت توسعه روابط خارجی گام برداشت.

او بار دیگر به همت مسئولان دولت برای خدمت به مردم و تلاش برای آبادانی کشور اشاره و افزود:شریان اقتصادی کشور در گیلان خلاصه می شود و برکات طبیعی این استان و صنایع آن نقش مهمی در اقتصاد داخلی دارد.

حسین شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت در ادامه به اقدامات دولتمردان برای حل مشکلات داخلی در کشور و رفع نگرانی های موجود در این بخش اشاره کرد و گفت: برای موفقیت در این امر مهم نیازمند هم افزایی مردم،تشکلهای مردم نهاد،فعالان سیاسی و اجتماعی و نیز معتمدان مردم هستیم.

وی رسیدن به توسعه پایدار و بهبود وضعیت معیشتی مردم را هدف اصلی مسئولان خواند و افزود:تحریم ها علیرغم تحمیل سختی ها به عموم جامعه بسترهای خود اتکایی و توجه به ظرفیت های داخلی را فراهم کرده است.

شریعتمداری نظارت بر بازار را عاملی مهم در متعادل سازی اقتصاد خواند و گفت:همراهی مردم نقش موثری در اجرای صحیح نظارت ها دارد.

وزیر صنعت معدن و تجارت در پایان بر لزوم ترغیب تجار به کسب سود بلندمدت تاکید کرد و یادآور شد:کسب سود کوتاه مدت از سوی تجار اقتصاد کشور را تحت شعاع قرار داده و موج نگرانی های عمومی را به دنبال دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز