شریعتمداری خبر داد:

رایزنی وزارت صنعت با شورای پول و اعتبار برای حل مشکل سرمایه در گردش واحدهای تولیدی

۱۳۹۷/۰۶/۲۴ - ۱۳:۴۹:۱۳
کد خبر: ۷۵۳۴۲۹
رایزنی وزارت صنعت با شورای پول و اعتبار برای حل مشکل سرمایه در گردش واحدهای تولیدی
شریعتمداری سرمایه در گردش را از مشکلات تولیدکنندگان خواند و تصریح کرد:در تلاشیم تا با تعامل اعضای شورای پول و اعتبار نسبت به حل این مسئله اقدامات مطلوبی را ارائه و میزان اعتباری واحدهای تولیدی را متناسب با تغییر نرخ ارز افزایش دهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ وزیر صنعت معدن و تجارت با حضور در جمع صاحبان صنایع شهرستان لاهیجان به پتانسیل های این منطقه برای افزایش سطح اشتغال و تولید اشاره و اظهار داشت:شرایط طبیعی این منطقه موجب جذب بخش خصوصی و رقبت آنها برای سرمایه گذاری در حوزه تولید می شود.

وی صنایع شهرستان لاهیجان را مطلوب خواند و گفت:باید بیش از پیش برای گسترش صنایع در این شهرستان تلاش کرد.شریعتمداری سرمایه در گردش را از مشکلات تولیدکنندگان خواند و تصریح کرد:در تلاشیم تا با تعامل اعضای شورای پول و اعتبار نسبت به حل این مسئله اقدامات مطلوبی را ارائه و میزان اعتباری واحدهای تولیدی را متناسب با تغییر نرخ ارز افزایش دهیم.

وی همچنین به معضل گرانفروشی اشاره کرد و گفت:جلوگیری از این پدیده تنها از درگاه قانونی ممکن نیست بلکه باید با رویکرد فرهنگی از سوی مردم و نیز ورود تشکل های مردم نهاد برای ارائه راهکار نسبت به حل آن گام برداشت.

وزیر صنعت معدن و تجارت بیان داشت: افزایش نرخ ارز نباید موجب عدم فروش اجناس از سوی صاحبان برخی صنایع شود و این اقدام زیر پاگذاشتن اخلاق در کار و تجارت تلقی می شود.

وی در پایان اصلاح مالیات بر ارزش افزوده را از مباحث در حال بررسی از سوی وزارت صمت خواند و افزود:به زودی نتایج این بررسی ها اعلام می شود.

 استاندار گیلان در حوزه صنایع نگاه توسعه‌گرایانه دارد

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی کمبود سرمایه در گردش و مالیات بر ارزش افزوده را عامل نگرانی تولیدکنندگان خواند و گفت: دکتر سالاری استاندار گیلان در حوزه صنایع نگاه توسعه گرایانه دارد و بخشی از مشکلات با کمک ایشان در استان پیگیری و مرتفع می شود.

وی همچنین در این نشست به شرح وضعیت صنایع و تولیدات در لاهیجان پرداخت و گفت:شهرک های صنعتی لاهیجان و سیاهکل ظرفیت خوبی برای تولید ارقام باکیفیت و صادراتی دارند.

نیکفر خاطرنشان کرد: اقتصاد و معیشت مردم برای ما بسیار اهمیت دارد که نیازمند گام‌های مؤثرتر در این مسیر هستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز