مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان:

کودکان سرمایه های آینده جامعه به شمار می آیند

۱۳۹۷/۰۷/۱۹ - ۱۱:۴۹:۲۶
کد خبر: ۷۶۳۲۷۸
کودکان سرمایه های آینده جامعه به شمار می آیند
قربانعلی محمدپور مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان نیز در خصوص روز جهانی کودک گفت کودکان، برکت زندگی و سرمایه های آینده جامعه به شمار می آیند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، قربانعلی محمدپور مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان نیز در خصوص روز جهانی کودک گفت کودکان، برکت زندگی و سرمایه های آینده جامعه به شمار می آیند. آنان برای رشد و بالندگی خود، نیازها و در مفهوم دقیق تر حقوقی دارند که باید به درستی به آن پرداخت. با توجه به نقش بی بدیل خانواده در بالندگی شخصیت کودک، پیش از همه، خانواده و سپس جامعه باید این حقوق را به خوبی بشناسند و خود را مکلف به پاس داشت آن بدانند. محمدپور اذعان داشت باید فرهنگ را از سنین کودکی در کودکان نهادینه کرد .

محمدپور در ادامه گفت : موزه های تاریخ طبیعی از جمله مکان های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و تحقیقاتی هستند که به منظور آشنایی جامعه و ارتقاء آگاهی های عمومی در مورد جانوران، گیاهان، فسیل ها، و همچنین زیستگاه های طبیعی آنها ایجاد شده اند.

این مکان ها در واقع عامل انتقال و توسعه دانش و فرهنگ در زمینه آشنایی و حفظ محیط زیست هستند. اداره کل محیط زیست با همکاری اداره آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این ایام برنامه های متنوع محیط زیستی نیز برگزار می نماید.

 موزه ها از طریق نمایشگاه ها و برنامه های آموزشی که با اهداف خاص برای آنها تدوین می شوند، به تفسیر و شرح جایگاه و اجزای طبیعت می پردازند.

مدیر کل محیط زیست گیلان گفت  در هفته کودک از تاریخ 15 لغایت 19 مهرماه بازدید از موزه تنوع زیستی استان گیلان  رایگان است.

 وی افزود همچنین دانش آموزان میتوانند از پناهگاه حیات وحش سلکه بعنوان  اولین مرکز علمی _آموزشی  تالابی در کشور استفاده نمایند.

 

نظر شما