یاسر کریم بخش طی نامه ای به رئیس شورای شهر انزلی عنوان داشت؛

بازار سنتی میوه فروشان یکی از هویت های فرهنگی انزلی است

۱۳۹۷/۰۷/۱۹ - ۲۱:۳۱:۱۱
کد خبر: ۷۶۳۴۶۵
بازار سنتی میوه فروشان یکی از هویت های فرهنگی انزلی است
رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهر طی نامه ای از امیر احمدی فرد خواست تا نسبت به طرح برچیدن بازار سنتی میوه فروشان بازنگری صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ این نامه نشان دهنده پویایی، نقد پذیری و شنیدن صدای شهروندان است و می تواند شهروندان و اهالی رسانه و قلم را دلگرم نماید.

 

رییس محترم شورای اسلامی شهر بندرانزلی

با سلام و احترام

"پذیرفتن خطای کارشناسی، بخشی از فرآیند رو به رشد مدیریت شهری است."

در روزهای گذشته بحث‌ و گفت‌وگوهایی در میان کارشناسان مسائل شهری و شهروندان محترم انزلی در خصوص طرح جابه‌جایی بازار سنتی میوه فروشان،  حد فاصل میدان انزلی تا خیابان میرزاکوچک خان در گرفته است. اینجانب بر حسب مسئولیت شورایی و وظیفه‌ تخصصی خود تلاش نمودم همه‌ نقدها و نظرها را به دقت رصد نموده و پای صحبت مخالفان این طرح بنشینم. همچنین آرای کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان و مشاوران اداره کل مسکن و شهرسازی استان گیلان را در خصوص بازآفرینی بافت تاریخی شهر و مخالفت با این طرح دریافت نمودم که حاوی دیدگاه علمی و تجارب عملی آنان بود.

هم‌اکنون در جمع‌بندی نقد کارشناسان و خواسته‌ شهروندان می‌توان اذعان داشت که طرح برچیدن این بازار، نیاز به بازنگری اساسی و تصمیمی متفاوت از قبل دارد. حتی پیش از یک مطالعه اجتماعی دقیق هم پیداست که این فضا در خاطر مردم انزلی و گردشگران، محبوبیت ویژه‌ای داشته و یکی از هویت های فرهنگی انزلی است و هم از منظر فرهنگی، و هم از منظر گردشگری، سرمایه‌ای مهم برای شهر ما محسوب می شود. اینجانب معتقدم مصالح عمومی بندرانزلی بسیار مهم‌تر از آن است که ما نمایندگان شورای اسلامی شهر بر بررسی‌های اولیه‌ یک پروژه اصرار ورزیم و بازنگری و لغو آن را دشوار بدانیم.

پذیرفتن خطای کارشناسی، بخشی از فرآیند رو به رشد مدیریت شهری است. بهتر آن است که ما از اعتبار و وقت خود هزینه کنیم تا مبادا هزینه‌ای نادرست و گران، نصیب آینده و آیندگان انزلی شود! لذا از شما و سایر همکارانم در شورا می‌خواهم با گوش سپردن به صدای مردم و نخبگان، امکان برجای ماندن بازار مذکور را فراهم آوریم‌. یقین دارم خواهیم توانست ضمن توجه به حقوق تمام مالکین و ذی‌نفعان این خیابان، با حفظ این فضای عمومی پویا و سرزنده؛ و بازطراحی، بهینه‌سازی و ساماندهی کارشناسانه‌ آن، مشکلات موجودش را برطرف نموده و گام مهمی در نیل به یک شهر انسان‌محور و گردشگرپذیر برداریم.  این بازار می‌تواند در مقیاسی متفاوت، نقش مکملی جدیدی در کنار بازارهای تازه تأسیس انزلی ایفا کند و توسعه شهری به معنای حذف میراث فرهنگی شهر قلمداد نشود.

با سپاس

یاسر کریم‌بخش

عضو شورای اسلامی شهر بندرانزلی

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز