معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت:

گسترش رفتار قرآنی، از راهبردهای وزارت بهداشت است

۱۳۹۷/۰۷/۲۱ - ۰۹:۱۶:۵۲
کد خبر: ۷۶۳۷۵۰
گسترش رفتار قرآنی، از راهبردهای وزارت بهداشت است
در آیین اختتامیه بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، هدف غایی جشنواره قرآن و عترت، را گسترش رفتار قرآنی ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ دکتر محمدرضا فراهانی  معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، با بیان این که برگزاری جشنواره قرآن و عترت، پنجره ای به سوی نور است، اظهار کرد: در توسعه فرهنگ قرآنی سه قله متصور شده است؛ قله اول این است که دانش و اطلاعات مردم از آموزه های قرآنی افزایش یابد. قله دوم برقراری ارتباط عاطفی با این آموزه هاست. به عبارت دیگر ایجاد حساسیت نسبت به بایدها و نبایدها است و قله سوم که هدف غایی است، تجلی این آموزه ها در رفتارهای ماست.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، خارج شدن قرآن از قاب جشنواره و تجلی آن در مدیریت جامعه را یکی از خواسته های به حق عنوان کرد و خاطرنشان کرد: گزاره مهمتر این است که رفتار قرآنی در تک تک آحاد مردم متجلی شود تا شاهد تحول در جامعه باشیم. تخریب شخصیت، سوء ظن، دروغ و چیزهایی از این قبیل، آفات رفتار است. این سنت الهی است که در هیچ جامعه ای تغییر ایجاد نمی شود مگر این که رفتار قرآنی و انس با قرآن در تک تک آحاد مردم جاری شود تا شاهد تحول در جامعه باشیم. جامعه سعادتمند جامعه ای است که در آن انس با قرآن در رفتارها متجلی شود.

وی با بیان این که قرآن در بسیاری از آیات به تعمق و اندیشه ورزی توصیه کرده است، تصریح کرد: باید با تعقل و اندیشه از بندهای غیر خدایی و غیر دینی آزاد شویم. جامعه ما باید جامعه ای باشد که انسان ها در آن کرامت داشته باشند. این تصور اشتباه است که گروهی خاص بتوانند جامعه را متحول کنند. بلکه تک تک مردم برای ساختن جامعه مسوول هستند. مسوولان نیز برآمده از خود مردم هستند و باید حرف و عمل آنها یکی باشد.

این مقام مسوول، برگزاری جشنواره قرآن و عترت را پنجره ای برای تعمق در مفاهیم قرآنی عنوان کرد و یادآور شد: خادم قرآن بودن، لیاقت می خواهد و کسانی که به عنوان افراد قرآنی مطرح هستند، مسوولیت سنگینی برعهده دارند. زیرا وظیفه آنها گسترش مفاهیم قرآنی در سطح جامعه است. قرآنی ها باید مهربان و کمک کننده باشند. قرآنی ها باید همان طور که با دشمن به شدت برخورد می کنند به همان میزان با برادر دینی خود مهربان باشند.

دکتر فراهانی حضور ده درصدی دانشگاهیان وزارت بهداشت در جشنواره قرآن و عترت سال جاری را نشانگر فهیم بودن این جامعه دانشگاهی دانست و افزود: حضور در بخش هنری، پژوهشی و مفاهیم قرآنی تحول دیگری در این جشنواره ایجاد کرد. در گذشته بخش آوایی بیشتر مدنظر بود ولی باید به لایه های عمیقتر که مفاهیم قرانی است توجه بیشتری داشته باشیم. در سال گذشته وزارت بهداشت و درمان، در جشنواره ملی دانشگاهیان کشور، توانست رتبه اول را احراز کند که نشانگر رشد کمی و کیفی در این زمینه است.

وی اظهار امیدواری کرد: با تقویت آموزه های قرآنی در رفتارهای خود، شاهد نهضت قرآنی در دانشگا ه های علوم پزشکی باشیم.

دکتر فراهانی در پایان از مجموعه وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی گیلان و تمامی کسانی که در برگزاری این جشنواره تلاش کردند تشکر کرد و به برگزیدگان جشنواره قرآنی تبریک گفت.

آیین اختتامیه بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت، عصر روز جمعه با حضور معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، رییس مرکز قرآن و عترت وزارت، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و جمعی از مسوولان استانی و دانشگاهی در مجتمع زیباکنار برگزار شد. و پرچم میزبانی بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پرشکی همدان رسید.

 

نظر شما