فرماندار آستارا :

تکمیل مسکن مهر آستارا و برخورد جدی با سودجویان این طرح مطالبه مردم است

۱۳۹۷/۰۷/۲۷ - ۱۳:۰۹:۱۱
کد خبر: ۷۶۶۳۳۹
تکمیل مسکن مهر آستارا و برخورد جدی با سودجویان این طرح مطالبه مردم است
فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: تکمیل و بهره برداری از مسکن مهر این شهرستان و برخورد با سودجویان این طرح مطالبه جدی مردم و متقاضیان آن است و تکمیل و واگذاری آنها توجه و همت مسئولان شورای مسکن استان گیلان را می طلبد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، یونس رنجکش در جلسه شورای مسکن آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: 300 واحد از مجتمع 900 واحدی مسکن مهر این شهرستان به متقاضیان واگذار شده است و مابقی بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و به دلیل نبود اعتبارات لازم تکمیل نشده است.

وی با اشاره به این که میزان تخلفات و اختلاس مالی شرکت های تعاونی مسکن مهر آستارا 150 میلیارد ریال اعلام  شده است خاطرنشان کرد: با پیگیری دستگاه های نظارتی و محاکم قضایی، سه نفر از مدیران عامل متهم شرکت ها دستگیر شده اند.

وی ادامه داد: برای تکمیل این طرح بیش از 11 میلیارد ریال اعتبار نیاز است و بر اساس مصوبات شورای مسکن آستارا و استان، برای شناسایی افراد واجد شرایط مسکن مهر در آستارا، هیات تسویه تشکیل شد و واحدها پس از تکمیل، بر اساس اولویت واگذار خواهد شد.

فرماندار آستارا ادامه داد: اقشار آسیب پذیر و متقاضیان مسکن مهر این شهرستان به علت نبود آگاهی و نظارت کافی، با نام نویسی در آن در دام افراد سودجو افتاده و اندوخته مالی خود را به حساب طرح واریز کرده اندو یا گاهی در قرار داد های غیر رسمی پول های واریزی به حساب اشخاص انجام گرفته که سود جویی بوده است و متخلفان اکنون دستگیر وپرونده آنان در حال رسیدگی است.

وی گفت: کلنگ احداث طرح مسکن مهر آستارا با 900 واحد مسکونی در سال 87 به زمین زده شد و تا سال 96 هیچ واحدی واگذار نشده بود.

وی اضافه کرد: با توجه به پیچیدگی های حقوقی این طرح و مشکلاتی که در زمینه چک های صادر شده توسط هیات مدیره قبلی وجود دارد هربار هیات تسویه دچار مشکل است که باید از طریق دستگاه های نظارتی و قضایی راهکارهای مناسبی در این زمینه ارائه شود.

فرماندار آستارا تاکید کرد: ورود به مشکلات مسکن مهر آستارا از سال 96 با پی گیری های جدی دستگاه های نظارتی و فرمانداری و قضایی انجام که امیدواریم حقوق مردم در این زمینه به آنان برگردد.

در ادامه این جلسه مدیران شرکت کننده و نماینده هیات تسویه گزارشی از وضعیت پروژه ارائه دادند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز