مدیر کل بیمه ایران استان گیلان:

ضریب نفوذ بیمه ایران در استان گیلان بالاتر از میانگین کشوری است

۱۳۹۷/۰۸/۱۵ - ۱۷:۵۱:۰۵
کد خبر: ۷۷۳۲۶۶
ضریب نفوذ بیمه ایران در استان گیلان بالاتر از میانگین کشوری است
حجت الله فلکیان مدیر کل بیمه ایران استان گیلان در جمع اصحاب رسانه گفت : ضریب نفوذ بیمه ایران در استان گیلان بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ حجت الله فلکیان در نشستی که با اصحاب رسانه به مناسبت 15 آبان ماه سالروز تاسیس بیمه ایران تشکیل شد ، اظهار داشت : عملیات کار بیمه گری از اواخر دوره قاجاریه و پیش از تاسیس شرکت سهامی بیمه ایران تنها توسط نمایندگی دو شرکت خارجی در کشور انجام می شد و پس از آن در سال 1314 به جهت ارایه خدمات بیشتر شرکت ایرانی بیمه ایران تاسیس گردید.

او با اشاره به قدمت بیمه ایران و اعتماد مردم به این شرکت گفت : امروز هشتاد و سومین سالروز تاسیس شرکت سهامی بیمه ایران است و علی رغم 27 شرکت بیمه در کشور به جهت اعتمادی که این شرکت در طول سالیان متمادی برای مردم ایجاد کرده، هنوز دارای نفوذ بالایی در کشور است.

فلکیان با ارایه توضیحاتی در خصوص ساختار شرکت های بیمه ای کشور عنوان کرد : در صنعت بیمه ، به جهت نظارت بر قوانین و کنترل عملکرد شرکت های بیمه ای شرکت بیمه مرکزی ایران در سال 1350 تاسیس شد و پس از پیروزی انقلاب نیز با همان ساختار به فعالیت ادامه داد.

وی تصریح کرد :با توجه به ضرورت و نیازی که در بحث بیمه گری وجود داشت از 11 سال پیش اجازه ی فعالیت به بیمه های خصوصی مطرح شد و به جز بیمه ایران که ساختار دولتی آن باقی مانده ، 27 شرکت بیمه در کشور فعال هستند و در بخش بیمه گری ارایه خدمات می کنند.

فلکیان ادامه داد : در استان گیلان 40 درصد بازار به بیمه ایران تعلق دارد و بقیه متعلق به 24 شرکت بیمه گر خصوصی است.

او با اشاره به انواع خدمات بیمه شرکت های بیمه گفت : دو نوع خدمات بیمه در تعریف کلی داریم ، برخی شرکت ها توسط دولت موظف هستند که بیمه پایه را تقبل کنند مانند بیمه تامین اجتماعی ،خدمات درمانی و نیروهای مسلح و بیمه هایی با عملکرد خدمات بیمه ایران را اصطلاحا بیمه های بازرگانی می گویند که متولی بیمه پایه نیستند و به جز بیمه شخص ثالث که الزامی است بقیه ی خدمات بر اساس نیاز سنجی بحث بیمه گری می باشد.

مدیر کل بیمه ایران استان گیلان با معرفی انواع خدمات شرکت های بیمه اذعان داشت : بیمه های زندگانی (حوادث، درمان و عمر)، بیمه ی اموال (آتش سوزی ، اتومبیل) و بیمه مسوولیت ( کشتی ، مهندسی و ...) از خدمات شرکت های بیمه ای است.

فلکیان اظهار کرد : در برنامه ششم توسعه به بحث بیمه های زندگانی تاکید فراوان شده و همچنین در خصوص فعالیت اختصاصی شرکت های بیمه در بیمه های زندگانی در برنامه ششم مصوباتی تصویب و عملیاتی شده است.

او با اشاره به آشنایی مردم گیلان با بحث بیمه گفت : استان گیلان جز استانهایی است که در ضریب نفوذ بیمه جز استانهای برتر می باشد .

وی اضافه کرد : ضریب نفوذ بیمه در کشور 2.2 درصد و در گیلان 2.86 درصد است که به نسبت کشوری درصد بالاتری است. استان گیلان پس از استانهای تهران و قم ، سومین استان از نظر ضریب نفوذ بیمه ایران در کشور است.

فلکیان توضیح داد :ضریب نفوذ بیمه ، میزان تاثیری است که حق بیمه های تولیدی شرکت های بیمه در درآمد ناخالص ملی کشور دارند.

او تاکید کرد : وظیفه ذاتی شرکت های بیمه حضانت از سرمایه های ملی کشور و مردم است .

فلکیان با اشاره به جایگاه بیمه های بازرگانی عنوان کرد : بیمه های بازرگانی حضور دارند تا آرامش خاطر را برای مردم رقم بزنند . استان گیلان جز استانهای حادثه خیز در کشور است و حوادثی نظیر سیل و زلزله این استان را مورد تهدید قرار می دهد و به همین جهت فضا برای فعالیت بیمه گری در گیلان زیاد است .

فلکیان با اشاره به بحث بیمه های تکمیلی گفت :بیمه پایه بر اساس تعرفه هایی که وزارت بهداشت و درمان تعیین می کند ارایه خدمات می کنند و مازاد آن از شرکت های بیمه بازرگانی خریداری می شود چون شرکت های بیمه بازرگانی سقف تعرفه های دولتی را ندارند.

فلکیان همچنین خاطر نشان کرد : در خصوص ضریب نفوذ بیمه به نسبت منطقه خاورمیانه و دنیا هنوز راه درازی در پیش داریم که نیازمند فرهنگ سازی بیشتر در جامعه در زمینه ی بحث بیمه است.

 

 

نظر شما