استاندار گیلان :

آحاد جامعه مروج توسعه دانش از طریق جذب مشارکت های مردمی باشند

۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۰۹:۱۲:۴۱
کد خبر: ۷۸۳۵۴۳
آحاد جامعه مروج توسعه دانش از طریق جذب مشارکت های مردمی باشند
استاندار گیلان رفع تبعیض تحصیلی را نیازمند فرهنگ سازی و جنبش های مردمی خواند و افزود: تمامی افراد در هر جایگاه و منصبی می توانند مروج توسعه دانش از طریق جذب مشارکت های مردمی باشند تا هیچ کودکی به دلیل مشکل مالی و معیشتی از تحصیل باز نماند.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ در این نشست مصطفی سالاری استاندار گیلان  با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی، قهرمان ملی را اسوه استقلال طلبی،آزادی خواهی و عدالت جویی خواند که تلاش هایش نقطه اتکایی در تاریخ سیاسی کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه حرکت مردمی میرزای جنگلی سراسر افتخار و همراه با جوشش مردمی بوده است،بر لزوم شناخت ابعاد شخصیتی این مرد بزرگ و معرفی آن به همگان تاکید کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: ارج نهادن به مقام میرزا کوچک خان و زنده نگهداشتن آرمان ها و اندیشه هایش نباید به برگزاری مراسم بزرگداشت ختم شود بلکه لازم است تا مولفه های فکری،عملی و شخصیتی ایشان به عنوان چهره برجسته ملی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مطالعات تاریخی نشان می دهد که گیلان در تمامی نقاط صاحب تمدن،فرهنگ و ادب غنی است،تصریح کرد:معرفی داشته ها و ظرفیت ها در ابعاد مختلف می تواند این استان را در سطح کشور و حتی بیرون از مرزها بیش از پیش معرفی کند.

سالاری با اشاره نقش آموزش و پرورش در توسعه فرهنگی،این نهاد را تربیت کننده نسل ها خواند و گفت: توجه به نیازهای آموزشی باید در کنار پرورش فکری آنان قرار گیرد.

وی ضمن تاکید بر لزوم توزیع عادلانه امکانات در بین دانش آموزان،توجه به مدارس شبانه روزی را رویکردی مهم خواند و گفت: تخصیص اعتبار برای این مدارس حتی از پروژه های زیرساختی نیز اهمیت بیشتری دارد زیرا در این بین انسان های خودساخته و استعدادهای قابل شکوفایی کشف می شود که آینده کشور را متحول می کند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: در مسیر سوادآموزی و انسداد مبادی بی سوادی باید به سنین پایین تر و افراد بی سواد در گروه سنی جوان نگاه ویژه ای داشت.

سالاری رفع تبعیض تحصیلی را نیازمند فرهنگ سازی و جنبش های مردمی دانست و افزود: تمامی افراد در هر جایگاه و منصبی می توانند مروج توسعه دانش از طریق جذب مشارکت های مردمی باشند تا هیچ کودکی به دلیل مشکل مالی و معیشتی از تحصیل باز نماند.

نماینده عالی دولت در گیلان یادآور شد: با توجه به اینکه در حال حاضر روش سنجش توانمندی های دانش آموزان برای ورود  به دانشگاه برگزاری کنکور است،باید با این رویکرد همسو بود و تلاش کرد تا بسترهای عدالت اجتماعی از طریق بهبود روند آموزشی و فراهم کردن برخی امکانات کمک درسی فراهم شود.

وی بهره گیری از توان تشکل های مردم نهاد را ضرورتی در کاهش بی سوادی خواند و گفت:بهره گیری از رویکرد گفتمان و جریان سازی فرهنگی با کمک مبلغان دینی،خیرین ،بخشداران و افراد سرشناس تاثیر بیشتری را به همراه دارد.

سالاری صرفه جویی در هزینه کرد اعتبارات،برگزاری المپیادهای ورزشی در مدارس،توجه به امور فرهنگی،فراهم کردن بسترهای نشاط اجتماعی و بهره گیری مطلوب از امکانات رفاهی و تفریحی بجای ساخت تاسیسات جدید را مورد بحث قرار داد و خواستار توجه به اثربخشی نشست ها،مصوبات و تصمیم ها در حوزه آموزشی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز