مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان :

رسانه ها ابزار مهم جامعه پذیری و فرهنگ سازی وقف هستند

۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۱۴:۰۸:۳۶
کد خبر: ۷۸۴۲۷۲
رسانه ها ابزار مهم جامعه پذیری و فرهنگ سازی وقف هستند
مدیرکل اوقاف گیلان در دیدار با مدیران رسانه های مکتوب و مجازی گیلان اعلام کرد: رسانه ها ابزار مهم جامعه پذیری و فرهنگ سازی وقف هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ حجت الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف گیلان  در نشست هم اندیشی با مدیران مسئول روزنامه های استان و سردبیران خبرگزاری ها گفت: علمای اجتماعی معتقد هستند که اگر اجتماعی بخواهد در انتقال هنجارها به نسل بعد موفق باشد، میتوان شاهد نوعی فرایند مستمر باشیم که باید در عین داشتن توان در ساختار اجتماعی، ساختار ساز باشد.

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم اقتصاد اسلامی را در جامعه به عنوان یک فرهنگ نهادینه کنیم باید ابتدا به جامعه پذیری آن بپردازیم.

علیزاده افزود: جامعه پذیری با ابزار مختلف در جامعه به انجام میرسد که در این میان یکی از ابزارهای مهم جامعه پذیری و فرهنگ سازی به ویژه در حوزه سنت حسنه وقف، رسانه ها هستند.

وی اطلاع رسانی و آشنا کردن مردم با سنت حسنه وقف را از دیگر کاردکردهای رسانه برشمرد و گفت: دایره برکات وقف بسیار گسترده است.

مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به موقوفه بودن بیش از ۲۵ درصد مراکز درمانی کشور، افزود: ۹۰ هزار مسجد در کل کشور که مورد استفاده دولت و نظام است موقوفه است.

وی با بیان اینکه ۴۰ هزار دانشگاه و بیش از یک هزار و ۵۰۰ مدرسه و بسیاری از عرصه های اقتصادی از موقوفات هستند، گفت: سالانه بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از درآمد موقوفات صرف گره گشایی از مشکلات مردم و اجرای نیت واقفین می شود.

علیزاده با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تا سال 90، 184 وقف در گیلان داشتیم، اعلام کرد: از سال 90 تاکنون به برکت استفاده از ظرفیت اصناف و اقشار مختلف و تبلیغ فرهنگ وقف 210وقف جدید در استان داشتیم.

وی گفت: در سال گذشته یک میلیارد و 400 میلیون در گیلان اجرای نیت واقفان شده که شامل خدمات درمانی، عمرانی، اقتصادی و کمک به مستمندان است.

مدیرکل اوقاف گیلان اظهار کرد: اصحاب رسانه به علت ارتباط گسترده با مردم و در مردم بودن که لازمه فعالیت شان است از مشکلات و افکار مردم اطلاع بیشتری داشته و بهتر دغدغه مردم را می شناسند.

وی افزود: مشکلات مردم از طریق اصحاب رسانه هوشمندانه و نظام مند تر به کارگزاران نظام به ویژه مسئولان و مدیران اوقاف منتقل می شود و باعث میشود نیازهای جامعه به شکل بارزتری از محل موقوفات و نیات واقفان پاسخ داده شود.

علیزاده با بیان اینکه وقف یک نهاد ممتاز  اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی است، اظهار کرد: هر کمکی به ترویج سنت وقف کمک به ترویج اسلام است.

در پایان این نشست مدیران مسئول و سردبیران خبرگزاری های حاضر در نشست به بیان نظرات خود در حوزه تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف پرداختند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز