رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ؛

لاهیجان قطب درمان شرق گیلان می شود

۱۳۹۷/۰۹/۱۷ - ۱۱:۱۱:۲۵
کد خبر: ۷۸۵۰۵۱
لاهیجان قطب درمان شرق گیلان می شود
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جمع پرسنل بهداشت و درمان لاهیجان با اشاره به بهبود زیرساخت ها و فراهم آمدن تجهیزات، اظهار داشت: لاهیجان قطب درمان شرق گیلان می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جمع پرسنل بهداشت و درمان شهرستان لاهیجان با بیان این که مهمترین برنامه دانشگاه، در حوزه بهداشت و درمان، استقرار نظام ارجاع است، خاطرنشان کرد: استقرار بالاترین سطح نظام ارجاع از دستاوردهای تیم بهداشت و درمان دانشگاه است، در این خصوص، زیرساخت های لازم از سال 95 در گیلان بهبود یافته است.

دکتر یوسف زاده چابک با اشاره به این که کارکنان لایه های مختلف بهداشت و درمان کار خود را به خوبی انجام می دهند، تاکید کرد: بی شک، برای ارتقای کیفیت خدمات، ابتدا باید اقدامات بهبود، در سطح کلان دانشگاه اتفاق بیفتد. وی با مهم دانستن استقرار صحیح نظام ارجاع، ادامه داد: با استقرار نظام ارجاع در این شهرستان، سطح خدمات بهداشت و درمان نیز، بهبود چشمگیری خواهد داشت، در این راستا ادغام دو بیمارستان 22 آبان و سیدالشهدا(ع) و تجمیع کادر درمان در دستور کار قرار دارد. این اقدامات ضمن کاهش چشمگیر هزینه ها، کم شدن زمان انتظار ارایه خدمات را نیز در پی خواهد داشت و امیدوار هستیم که این تغییرات به نفع مردم باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تصریح بر این مطلب که امروز اعتقاد دانشگاه بر همگرایی است، یادآور شد: هیچ مرزی نباید بین فعالیت های بهداشت و درمان وجود داشته باشد. این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که دانشگاه بر اساس یک نقشه و برنامه جامع، در حال توسعه است، گفت: امروز دانشگاه حتی در این شرایط سخت اقتصادی در مسیر رو به رشد قرار دارد و انتظار می رود که مدیران در تمام سطوح، با در نظر گرفتن ظرفیت ها و امکانات، اهداف دانشگاه را محقق کنند.

دکتر یوسف زاده چابک در پایان از راه اندازی مرکز جامع آموزش سلامت در لاهیجان خبر داد و افزود: این مرکز در سطح کاردانی و کارشناسی، دانشجو خواهد پذیرفت.

نشست رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با کادر بهداشت و درمان لاهیجان،در محل مرکز بهداشت این شهرستان برگزار شد و طی آن موضوعاتی چون روند ارایه خدمت در این شهرستان، استقرار نظام ارجاع، احیاء خانه های بهداشت، توجه به مقوله پیشگیری توسط پزشکان خانواده، تدوین فرایند صحیح بین پزشکان خانواده و سایر کادر درمان، ارایه راهکار جهت افزایش راندمان ارایه خدمات، جذب نیروی متخصص و جبران کمبود نیروی انسانی، مورد توجه قرار گرفت.

 

در حاشیه این نشست، از مراکز درمانی ۲۲ آبان لاهیجان، سیدالشهدا و شبکه بهداشت و درمان و مرکز بهداشت لاهیجان، بازدید شد. معاون توسعه مدیریت و منابع و مدیران شبکه بهداشت و درمان لاهیجان، مدیریت های پرستاری، دفتر فنی و روابط عمومی، در این برنامه حضور داشتند.

 

نظر شما