برای حضور در رقابت های جهانی ،

بانوی گیلانی عازم مسابقات رزم گیلمای انتخابی تیم ملی شد

۱۳۹۷/۱۰/۲۲ - ۱۰:۲۳:۲۷
کد خبر: ۷۹۸۸۷۸
بانوی گیلانی عازم مسابقات رزم گیلمای انتخابی تیم ملی شد
الهام پایدار بانوی گیلانی عازم مسابقات رزم گیلمای انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، رئیس هیات کونگ فو و هنرهای رزمی استان گیلان اظهار داشت: مسابقات رزم گلیمای قهرمانی بانوان کشور و انتخابی تیم ملی روز جمعه 21 دی ماه در نشتارود مازندران برگزار می شود.
مجید مهروانی افزود: بر این اساس ، الهام پایدار ورزشکار شایسته گیلانی به عنوان نماینده این استان در این دوره از مسابقات حضور خواهد یافت و آزاده علیزاده نیز به عنوان مربی، وی را در این دوره از مسابقات همراهی می کند.
وی ادامه داد: همچنین حدیث قنبری و مریم علیزاده از استان گیلان ، به عنوان داور مسابقات رزم گیلمای قهرمانی بانوان کشور و انتخابی تیم ملی را قضاوت خواهند کرد.
وی به حضور فقط یک بانوی گیلانی در رقابت های رزم گیلمای قهرمانی بانوان کشور و انتخابی تیم ملی اشاره و بیان کرد: به دلیل اینکه رقابت های رزم گیلمای قهرمانی جهان فقط در یک وزن برگزار می شود، به همن دلیل فقط یک بانوی گیلانی در این مسابقات حضور خواهد یافت.
رئیس هیات کونگ فو و هنرهای رزمی استان گیلان اضافه کرد: در پایان رقابت های رزم گیلمای قهرمانی بانوان کشور، نفرات برتر انتخاب و به عنوان تیم ملی بانون ایران در رقابت های جهانی این رشته که بهن ماه سال جاری در منطقه آزاد کیش برگزار خواهد شد، حضور می یابند.
مهروانی خاطرنشان کرد: امیدواریم الهام پایدار که یکی از قهرمانان رشته رزم گیلما بشمار می رود، در این دوره از رقابت ها نیز بدرخشد تا سرانجام جواز حضور در رقابت های جهانی این رشته را کسب کند.
رزم گیلما به معنای رزم گیلان و مازندران است و این رشته از ورزش کشتی گیله مردی گیلان و کشتی میس میسی مازندران گرفته شده است که براساس قوانین خاص و با لباس مخصوص شامل کلاه ، دستکش ، تی شرت و شلوار پهلوانی در سالن و بر روی تشک برگزار می شود .
این رشته از سال 1389 در ایران زیر نظر فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون ورزشکاران بیش از 30 کشور دنیا در این رشته فعالیت می کنند.

نظر شما