در هفتاد و دومین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت انجام شد:

تجلیل از پرستاران مراکز درمانی رشت/ تعرفه خدمات پرستاری پرداخت شود

۱۳۹۷/۱۰/۲۲ - ۱۹:۰۵:۱۸
کد خبر: ۷۹۹۲۱۱
تجلیل از پرستاران مراکز درمانی رشت/ تعرفه خدمات پرستاری پرداخت شود
در هفتاد و دومین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت از پرستاران مراکز مختلف درمانی رشت تجلیل شد.
به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛  رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت در ابتدای این جلسه با تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار اظهار کرد: حضور سپید جامگان شهر رشت که همواره علیرغم تمامی مشکلات، خود را وقف مشکلات همنوعان خود کرده اند در این جلسه مایه مباهات است.
 
وی با بیان اینکه به سلامت جسم و روان افرادی که در حوزه های سلامت مشغول فعالیت هستند باید توجه شود گفت: رفع دغدغه های این چنینی باید به طور هدفمند برنامه ریزی و اجرایی شود.
 
شیرزاد به افزایش جمعیت سالمند در گیلان اشاره کرد و گفت: جمعیت سالمند استان گیلان رو به افزایش است و یقینا این موضوع در آینده مشکلات متعددی ایجاد می کند.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با اشاره به اینکه پرستاران فشار کاری مضاعفی را تحمل می کنند افزود: امیدواریم در داخل استان و کشور نهادهای مربوطه برای رفع مشکلات جامعه پرستاری با تلاش مضاعفی ورود کرده و معوقات مالی این قشر زحمتکش پرداخت و با افزایش کادر پرستاری در بیمارستان ها و دیگر مراکز درمانی تا حدودی از حجم کاری شبانه روزی آنان کاسته شود.
 
شیرزاد با بیان اینکه فارغ التحصیلان جامعه پرستای رو به افزایش هستند تصریح کرد: انتظار داریم شرایط اشتغال برای افراد تحصیل کرده در جامعه فراهم شود و در حال حاضر بسیاری از فارغ التحصیلان پرستاری متقاضی کار به شورای شهر رشت مراجعه می کنند.
 
وی به تصویب پرداخت تعرفه بهای خدمات پرستاری در سال ۸۶ در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: بحث تعرفه بهای خدمات پرستاری حق قانونی این قشر خدوم و پرتلاش جامعه است و امیدواریم دستگاه های مجری هر چه سریعتر نسبت به اجرایی شدن این مهم اقدام کنند.
 
رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز با حضور در جلسه امروز کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت با تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار کرد: برخی از مناسبتها واژه عشق را معنا می کند و شغل پرستاری و تقارن آن با میلاد حضرت زینب(س) نیز این گونه بوده و معتقدم حتی اگر زحمات قشر پرستار نادیده گرفته شود خداوند متعال ناظر ایثار و از خودگذشتگی آنان است.
 
سید امیر حسین علوی با تاکید بر اینکه شورای شهر رشت در رفع برخی از مشکلات مربوط به دیگر دستگاه ها نیز در حد مساعدت می تواند ورود کند گفت: مشکلات صنفی پرستاران در شورای رشت مورد توجه بوده و در این دوره از عمر شوراها تلاش شده در قالب میز خدمت نسبت به رفع دغدغه های تمامی اقشار در حد بضاعت اقدام کنیم .
 
نائب رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت نیز در این جلسه با تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار با اشاره به اینکه شغل پرستاری و پزشکی ریسک زیای دارد اظهار کرد: با مشکلات صنف پرستاران از جمله نظام پرداختی و غیره آشنا هستم .
 
وی به فعالیت در بخش اورژانس بیمارستان های مختلف رشت اشاره کرد و گفت: بیمار و همراه بیمار همواره در یک شرایط اورژانسی قرار دارند و فشار موجود در آن شرایط به پرستار وارد شده و معمولا آماج حملات و توهین قرار می گیرند..
 
ذاکری با اشاره به اینکه نظام جامع پرداختی پرستاران می تواند کاملتر و بهتر اجرایی شود افزود: نظام صنفی پرستاری عملکرد خوبی دارد اما همواره از سوی وزارتخانه و دیگر بخشها برای دریافت چیزی که حق طبیعی آنان است تحت فشار هستند.
 
محمد حسن عاقل منش عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز با تبریک ولادت حضرت زینب کبری(س) و بزرگداشت مقام پرستار اظهار کرد: امیدوارم وجود پربرکت جامعه پرستاری همواره توام با سلامتی و عزت باشد.
 
در این جلسه پرستاران مراکز مختلف درمانی درباره مباحثی از جمله کمبود تجهیزات، عدم پرداخت تعرفه خدمات پرستاری و .... دغدغه های خود را مطرح کردند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز