در هفتاد و هشتمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت بررسی شد؛

بودجه ۶ سازمان حوزه خدمات شهری شهرداری رشت/ خرید دستگاه کمپکتور برای پسماند شهرداری رشت

۱۳۹۷/۱۱/۲۴ - ۰۹:۴۳:۱۶
کد خبر: ۸۱۱۸۵۶
بودجه  ۶ سازمان  حوزه خدمات شهری شهرداری رشت/ خرید دستگاه کمپکتور برای پسماند شهرداری رشت
در هفتاد و هشتمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت بودجه سال ۹۸ و پروژه های اولویت دار ۶ سازمان حوزه خدمات شهری شهرداری رشت بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت در ابتدای جلسه عصر دیروز این کمیسیون در ساختمان شورا در خیابان سعدی با تبریک حماسه پرشور ۲۲ بهمن اظهار کرد: مردم رشت در یوم الله ۲۲ بهمن حضوری بی نظیر داشتند.

فاطمه شیرزاد به فرا رسیدن روزهای پایانی سال اشاره کرد و گفت: مباحث مالی کارکنان شهرداری در روزهای پایانی سال باید بیش از گذشته مورد توجه بوده و با پرداخت به موقع حقوق و پاداش پایان سال موجبات خشنودی آنان و خانواده هایشان فراهم شود .
 
وی با ابراز گلایه از عدم پرداخت حقوق دی ماه برخی از حوزه های زیر مجموعه شهرداری رشت تصریح کرد: متاسفانه برخی از حوزه های زیر مجموعه شهرداری رشت تا به این لحظه حقوق دی ماه خود را دریافت نکرده و این در حالی است که شهرداری رشت برای پرداخت حقوق و پاداش پایان سال به مبلغ پنجاه و شش میلیارد تومان نیازمند است.
 
شیرزاد با بیان اینکه نصب سطل های مکانیزه زباله و تفکیک از مبدا در نقاط مختلف شهر از جمله ضروریات است افزود: نصب سطل های مکانیزه زباله و تفکیک از مبدا برای نقاط مختلفی از شهر در کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا مصوب و به سازمان مربوطه ابلاغ شده است.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با تاکید به پاکسازی رودخانه های گوهررود و زرجوب رشت بیان کرد: رودخانه های گوهررود و زرجوب رشت ارتباط فراوانی با حوزه سلامت شهری داشته و انتظار داریم در بودجه سال آینده شهرداری نسبت به پاکسازی این دو رودخانه توجه بیشتری معطوف شود.
 
وی به خرید البسه مناسب و با کیفیت برای کارگران شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: در برخی از مواقع کیفیت لباسهای کارگران نامناسب بوده و در فصول سرد سال شاهد گلایه آنان از نفوذ باران به داخل البسه هستیم و این مسئله نباید در سال آینده تکرار شود.
 
شیرزاد با انتقاد از عدم احداث سرویس های بهداشتی در رشت تصریح کرد: انجام این مهم به سازمان سرمایه گزاری شهرداری رشت سپرده شده اما تا کنون این موضوع به سرانجام نرسیده و عملا اقدامی در این باره انجام نشده است.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت ایجاد مسیرهای دوچرخه محور را از نیازهای مهم زندگی شهری دانست و افزود: اجرای این پروژه با حوزه سلامت ارتباط تنگاتنگی داشته و باید در بودجه سال ۹۸ شهرداری رشت به آن بپردازیم.
 
شیرزاد احداث پارک های موضوعی در رشت را موجب ایجاد نشاط شهری و از دلایل جذب گردشگر دانست و بیان کرد: کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت بارها و طی جلسات مختلف به ایجاد پارک‌های موضوعی در رشت از جمله پارک گل ها، پارک کودک و مادر و غیره تاکید داشته و انتظار داریم این مهم در پروژه های سال ۹۸ شهرداری رشت به خوبی تعریف شود.
 
وی با بیان اینکه ۲۱ میلیارد تومان بودجه حوزه خدمات شهری مربوط به مباحث پسماند است افزود: با توجه به شرایط حاکم در سراوان ،حوزه پسماند بسیار حائز اهمیت است.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با اشاره به اینکه حدود ده درصد از کل بودجه عمرانی شهرداری رشت به حوزه خدمات شهری اختصاص پیدا کرده است تصریح کرد: اخیرا مباحثی مبنی بر متمرکز شدن درآمد برخی از سازمانها در شهرداری مرکز مطرح شده و با این موضوع کاملا مخالف بوده و معتقدم با این اقدام استقلال سازمانهایی از جمله آرامستان، سیما و منظر و میادین میوه و تره بار سلب می شود.
 
شیرزاد به بودجه سازمان آتش نشانی شهرداری در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: در بودجه سال آینده باید به موضوع خرید البسه با کیفیت برای نیروهای آتش نشانی و تجهیزات مدرن برای این سازمان توجه شود.
 
وی با بیان اینکه احداث ایستگاه های آتش نشانی در محلاتی از جمله رشتیان موضوعی حائز اهمیت است افزود: متاسفانه در بودجه سال ۹۸ سازمان آتش نشانی به این مبحث توجه نشده و پیشنهاد می کنم به منظور رفع مشکلات مالی در روند احداث ایستگاه های آتش نشانی از ظرفیت خیرین در این حوزه استفاده شود.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با انتقاد از عدم فعالیت آب نماهای احداث شده در میدان شهرداری و پارک ملت رشت تصریح کرد: برای احداث این آب نماها هزینه هنگفتی به شهرداری تحمیل شده و انتظار داریم با توجه به فرا رسیدن ایام سال نو و حضور گردشگران در شهر، نسبت به راه اندازی این دو آب نما در اسرع وقت اقدام شود.
 
شیرزاد به ساخت المانهایی در ورودی رشت اشاره کرد و گفت: ورودی شهر از چهار مسیر بالاخص از سمت جاده تهران باید از این بابت ساماندهی شود.
 
وی با تشکر از پیگیری های استاندار و همراهی مدیر کل منابع طبیعی گیلان در ایجاد شرایط مناسب و قطع اشجار به منظور جانمایی تصفیه خانه شیرابه سراوان افزود: با موافقت منابع طبیعی قطع اشجار به منظور جانمایی تصفیه خانه شیرابه سراوان انجام شده و امیدواریم به زودی شاهد بهره برداری کامل از این پروژه باشیم.
 
عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز در جلسه دیروز با گرامیداشت حماسه ۲۲ بهمن اظهار کرد: مردم ایران اسلامی در تمامی شرایط حامی نظام و انقلاب بوده اند.
 
محمد حسن عاقل منش با اشاره به پروژه ساماندهی مشاغل آلاینده در رشت افزود: این موضوع به لحاظ زیست محیطی بسیار حائز اهمیت است.
 
وی با تاکید بر اینکه باید از بودجه سازمانها دفاع کنیم بیان کرد:متاسفانه شهرداری رشت نسبت به سیاست های شورا توجه چندانی ندارد و به همین علت پروژه های از جمله پروژه آب خام و غیره تا کنون به اتمام نرسیده است.
 
مدیر عامل سازمان آرامستان شهرداری رشت نیز در جلسه  عصر دیروز با اشاره به اینکه بودجه سال ۹۸ سازمان انقباضی تدوین شده است اظهار کرد: شنیده ها حاکی از آن است که در سال آینده درآمد سازمان آرامستان به شهرداری مرکز متمرکز می شود و یقینا با این اقدام استقلال سازمان سلب می شود.
 
سهراب راستگو با بیان اینکه در ادوار گذشته مبالغ هنگفتی از سازمان آرامستان گرفتند و در اختیار سازمان های دیگر شهرداری از جمله فرهنگی ورزشی قرار دادند افزود: این اقدام در شرایطی انجام می شد که حق بیمه پرسنل آرامستان نیز در آن شرایط زمانی پرداخت نشده بود.
 
وی به افزایش هفت درصدی بودجه سازمان آرامستان در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: با شرایط مالی حاکم بر شهرداری باید از ظرفیت های خارج از مجموعه به منظور رفع مشکلات استفاده کنیم.
 
سجاد محجوب مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت نیز در جلسه عصر دیروز با اشاره به بودجه نوزده میلیارد تومانی این سازمان در سال ۹۸ اظهار کرد: سازمان سیما و منظر شهرداری رشت بودجه ۵۷ میلیارد تومانی را برای سال ۹۸ پیشنهاد داده بود اما با توجه به اینکه در سال آینده بسیاری از ماموریت های این سازمان به شهرداری های مناطق واگذار شده است رقم بودجه پیشنهادی نیز کاهش داشته و سازمان سیما و منظر شهرداری رشت پس از این نقش ناظر عالی را در این حوزه بر عهده دارد.
 
مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری رشت نیز در جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با اشاره به بودجه سازمان آتش نشانی در سال ۹۸ اظهار کرد: بودجه سازمان آتش نشانی شهرداری رشت برای سال آینده ۴۵ میلیارد و سیصد میلیون تومان برآورد شده که نسبت به سال ۹۷ چهارده درصد افزایش داشته است.
 
بابک رمضانی به خرید لباس و تجهیزات حفاظتی برای نیروهای آتش نشانی اشاره کرد و‌ گفت: حدود سیصد نفر آتش نشان عملیاتی در سازمان آتش نشانی شهرداری رشت مشغول به فعالیت بوده و برای خرید هر دست لباس مربوط به عملیات ده میلیون تومان نیاز داریم.
 
معاون خدمات شهری شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به بودجه حوزه خدمات شهری شهرداری در سال ۹۸ اظهار کرد: تمام تلاش خود را به منظور تدوین بودجه ای واقع بینانه در سال ۹۸ برای شهرداری رشت به کار گرفته ایم.
 
علی مقصودی با بیان اینکه حوزه پسماند از اولویت های حوزه خدمات شهری در بودجه سال ۹۸ شهرداری رشت است افزود: نقاط ضعفی در اساسنامه سازمان پسماند شهرداری رشت وجود داشته و گسترش کارخانه کودآلی در بودجه سال ۹۸ شهرداری از جمله پروژه های اولویت دار این حوزه است.
وی به بودجه در نظر گرفته شده برای حوزه خدمات شهری شهرداری رشت در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: ۴۷ میلیارد و نهصد میلیون تومان بودجه برای این حوزه در سال ۹۸ در نظر گرفته شده است.
 
مقصودی احداث کمپینگ برای مسافرین را از جمله پروژه های سال آینده حوزه خدمات شهری دانست و بیان کرد: برای این پروژه یک میلیارد تومان پیش بینی شده بود که با توجه به انقباضی بسته شدن بودجه شهرداری در نهایت سیصد میلیون تومان از این مبلغ تایید شد.
 
معاون خدمات شهری شهرداری رشت خرید سطل های زباله مکانیزه ، جمع آوری و ساماندهی سگ های بلاصاحب در رشت را از دیگر پروژه های حوزه خدمات شهری شهرداری رشت دانست و تصریح کرد: در راستای جمع آوری و ساماندهی سگ های بلاصاحب در رشت به مباحثی از جمله فنس کشی محل ساماندهی، عقیم سازی، واکسینه کردن و غیره نیز توجه داریم.
 
مقصودی با اشاره به اعتبار اختصاص یافته به مسئله پاک سازی زرجوب و گوهررود در بودجه سال ۹۸ شهرداری رشت افزود: بر اساس پیش بینی های انجام شده برای پاک سازی این دو رودخانه که حدودا سی کیلومتر هستند به سه میلیارد تومان اعتبار در سال ۹۸ نیاز داریم.
وی با ابراز گلایه از روند احداث سرویس های بهداشتی در رشت گفت: برای احداث و راه اندازی سرویس های بهداشتی در برخی از مناطق رشت دوازده میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال ۹۸ شهرداری اختصاص یافته است.
 
رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری رشت نیز در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت اظهار کرد:بودجه سازمان در سال ۹۸ سه میلیارد و پانصد میلیون تومان برآورد شده است.
محمد رضا نظری با بیان اینکه انتقال مشاغل آلاینده شهری باید مورد توجه قرار بگیرد افزود: با این اقدام حجم انبوهی از ترافیک رشت نیز کاهش پیدا می کند. 
 
محمد رضا علیزاده معاون اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در سال ۹۷ در مجموع مبلغ دویست میلیون تومان به سازمان توسط شهرداری رشت پرداخت شده است اظهار کرد: بودجه سال ۹۸ سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت چهارده میلیاردو ۴۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
 
مدیر پروژه تصفیه خانه شیرآبه سراوان نیز در جلسه عصر دیروز کمیسیون بهداشت شورا با اشاره به اینکه عمده پروژه های سازمان پسماند شهرداری رشت مربوط به سراوان است اظهار کرد:ساماندهی سگ های بلاصاحب از اولویت های این سازمان در سال آینده است.
 
افشین پورعلی به اجرای پروژه توزین هوشمند پسماند در رشت اشاره کرد و گفت: در پله اول این پروژه نظارت و پایش خودروها و همچنین توزیع هوشمند خودروهای حمل زباله انجام می شود .
 
وی به خرید دستگاه کمپکتور برای سازمان پسماند شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: این دستگاه به مبلغ دو میلیارد و چهارصد میلیون تومان خریداری شده و طی ده روز آینده به ماشین آلات سازمان پسماند شهرداری رشت اضافه می شود.
 
مدیر پروژه تصفیه خانه سراوان با اشاره به آغاز فعالیت این تصفیه خانه بیان کرد: هفت میلیارد و هشتصد میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این پروژه بوده و از مجموع این مبلغ ۶ میلیارد و چهارصد میلیون تومان از محل اسناد خزانه تامین شده است.
 
 

 

نظر شما