#نوروز ۹۸

جاذبه های گردشگری لاهیجان

۱۳۹۷/۱۲/۲۵ - ۰۹:۱۲:۲۷
کد خبر: ۸۲۳۱۹۹
جاذبه های گردشگری لاهیجان
لاهیجان یکی از شهرهای دیدنی ایران با جاذبه‌های گردشگری فراوان در استان گیلان است .

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، لاهیجان یکی از شهرهای دیدنی ایران با جاذبه‌های گردشگری  فراوان در  استان گیلان است . این شهر به جهت زیبایی خاص ، به عروس شهرهای گیلان معروف می باشد . لاهیجان از شمال به دریای خزر، از شرق به لنگرود، از جنوب به دیلمان، از جنوب غربی به سیاهکل و از غرب به آستانه اشرفیه محدود می‌شود. این شهر در یک ناحیه کوهپایه‌ای قرار گرفته است.

لاهیجان دارای چشم اندازها ، مناظر دیدنی و تفریحی بسیاری می باشد که از آن جمله می توان به جاذبه هایی همچون استخر ، شیطان کوه ، بام سبز ، آبشار ، باغ ملی ، تالاب بین المللی امیر کلایه و ... اشاره کرد . همچنین تله کابین لاهیجان به طول یک هزار و ۵۵۰ متر رخداد بزرگی است که بر جاذبه های تفریحی عروس شهرهای گیلان اضافه نموده و با جذب گردشگران داخلی و خارجی لاهیجان را بعنوان یکی از شهرهای زیبا در تمام دنیا مطرح نموده است .

file11146

شیطان کوه  

این کوه سر سبز که در امتداد سلسله جبال البرز واقع شده و با ارتفاعی نزدیک به ۶۰ متر از درختان و شمشادهای کوتاه و سبز پوشیده شده و در ناحیه شرقی شهر لاهیجان قرار دارد . این کوه بعلت واقع شدن در داخل مجموعه شهری باعث به وجود آمدن چشم اندازهای زیبایی شده و گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می کند .

آبشار شیطان کوه   

این آبشار زیبا که از بدنه شیطان کوه به پای کوه سرازیر می شود به وسیله پمپاژ آب از استخر تغذیه شده و حوضچه هایی برای تخلیه و حرکت آب در پایین آن احداث شده است .در کنار این آبشار یک راه پلکانی تا قله کوه وجود دارد که گردشگران با پشت سر گذاشتن بیش از ۷۵۰ پله که از کنار آبشار و پای کوه آغاز شده و از داخل درختان سر سبز می گذرد به قله کوه و بام  سبز می رسند.

102240a1-2753-41b8-ae3a-333375f5170b

استخر لاهیجان      

در پای شیطان کوه استخری بزرگ به وسعت ۱۷ هکتار قرار دارد که گفته می شود به دستور شاه عباس احداث شده است .استخر دارای جزیره ای زیبا می باشد که توسط یک پل به حاشیه جنوبی آن متصل شده است طول حاشیه این استخر نزدیک به دو کیلومتر بوده که در کنار بلواری زیبا قرار دارد که دور تا دور استخر را احاطه کرده و از مراکز دیدنی و تفریحی مهم لاهیجان می باشد .

a8f0b3d7-852a-42e1-8caa-d1f0bce67f25

بام سبز       

در سالهای اخیر با طراحی شهرداری لاهیجان ، فضایی در بالای شیطان کوه ایجاد شده که بعلت مشرف بودن به شهر به نام بام سبز شناخته می شود .  این محوطه سبز و زیبا به وسیله گذرگاهی از ورودی کوه و میان درختان به آبشار شیطان کوه متصل    می شود.مجموعه بام سبز به علت جذابیت و منتهی شدن به مجموعه ارتفاعات مشرف به شهر و باغات چای، تعداد زیادی از دوستداران طبیعت را به خود جذب کرده است.تماشای روزها و شب های لاهیجان ازفراز بام سبز، از  دیگر جاذبه های این مجموعه تفریحی می باشد.

file4149

تله کابین     

تله کابین لاهیجان از دیگر جاذبه های تفریحی می باشد که در سال ۱۳۸۴ احداث شده وطول این تله کابین یک هزار و ۵۵۰ متر می باشد که از بام سبز به قله تاج خروس کشیده شده و در هر ساعت یک هزار نفر را جا به جا می نماید.این تله کابین دارای دو ایستگاه و پنج دکل بوده و ۳۵۰ متر در مرتفع ترین نقطه از سطح دریا ارتفاع دارد.احداث پارک مجهز به رستوران، کافی شاپ و انواع غرفه های آلاچیق و ایجاد فضای مناسب برای گردشگران از دیگر برنامه هایی است که برای احداث در ایستگاههای تله کابین در نظر گرفته شده است.

file9723

پارک بعثت (باغ ملی)       

این بوستان با وسعتی بیش از یکهزار و۲۰۰ متر مربع در مرکز شهر لاهیجان قرار دارد.

acsf

تالاب امیر کلایه

این تالاب به وسعت بیش از هزار و دویست هکتار در ۴۰ کیلو متری شمال شهر لاهیجان و در کنار دریای خزر واقع شده  و به دلیل نوع خاص اکوسیستم به دور از هر گونه آلودگی زیست محیطی بوده و دارای جاذبه های تفریحی زیادی می باشد.

عطر-بهار-نارنج-600x391

باغ نارنج

باغ بزرگ نارنج لاهیجان در حاشیه بام سبز این شهر قرار دارد و پوشیده از درختان نارنج به همراه آلاچیق های زیبا برای استراحت است.

ir2496-2

بقعه شیخ زاهد گیلانی

این مکان که بیرون از شهر لاهیجان قرار دارد ,یکی از بناهای بسیار زیبا از نظر معماری می باشد.بنای تاریخی شیخ زاهد گیلانی مسیری برای گردشگران شده است.

334

324

آرامگاه کاشف السلطنه و موزه تاریخ چای ایران

لاهیجان مهم ترین مرکز کشت و تولید چای ایران بشمار می رود و کلمه چای در ایران با نام این شهر همراه است.

انتقال چای ابتدا از جاده ابریشم توسط چینی ها انجام می شد و به تدریج کشت و تولید آن در هندوستان رونق یافت و از راههای بازرگانی جنوب به ایران نیز وارد می شد. برای اینکه کشت و مصرف چای در همه طبقات عمومی شود سختی ها و محدودیت های زیادی کشیده شد تا سرانجام حاج محمد میرزا قوانلو ملقب به کاشف السلطنه به تشویق مظفرالدین شاه به این امر همت گمارد. این مقبره در حال حاضر یکی از دیدنی های شهر است که در کنار موزه تاریخ چای قرر دارد. این موزه در سال ۱۳۷۵ به همت سازمان میراث فرهنگی با شماره ۱۷۶۹ ثبت وتبدیل به موزه شد. این موزه از صبح ساعت ۸ تا ۶ غروب بغیر از دوشنبه ها برای بازدیدعموم باز است.

مسجد-چهار-پادشاه-1

بقعه چهارپادشاهان

سلسله سادات کیایی در قرن هفتم و هشتم هجری قمری در گیلان و مازندران حکومت داشتند. یکی از آثار تاریخی شهر لاهیجان و مدفن چهار تن از شاهان کیایی بیه پیش است. چون یکی از آنها سید رضی کیا پادشاه گیلان و سه نفر دیگر از اولیای مشایخ دین بودند و در ایران خصوصاً گیلان مرسوم بود که پیشوایان دین را پادشاه می‌نامیدند؛ لذا این سه نفر را نیز پادشاه خواندند و بدین جهت نام چهار پادشاه بر این مکان برگزیده شد.

این محل ابتدامرقد «سید خرم کیا» یا «سید خورکیاء» مقتول به سال ۶۴۷ قمری بود. چون سایر سادات کیایی را در جوار مرقد سید کیا به خاک سپردند این محل به نام چهار پادشاهان ؛ مدفن برادران سید هادی کیا یعنی سید علی ، سید حسن و سایر شهدایی است که در سال ۷۹۱ هجری قمری در جنگ رشت کشته شدند.

 

 

نظر شما