جاذبه گردشگری گیلان ؛

موزه میراث روستایی تصاویری زنده و پویا از تاریخ و سنت

۱۳۹۷/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۵:۰۷
کد خبر: ۸۲۴۹۱۶
موزه میراث روستایی تصاویری زنده و پویا از تاریخ و سنت
موزه ی میراث روستایی گیلان تصاویری از زندگی سنتی اند که در آنها می توان معماری ،آداب و رسوم ،صنایع دستی و هنرهای بومی را به طور زنده مشاهده کرد .

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، موزه ی روستایی نمادی است از منع گسست نسل ها، فضایی است که بازدید کنندگان می توانند با گذشته ی سرزمین گیلان آشنا شوند .

در مسیر جاده سراوان به فومن موزه ای بسیار زیبا در طبیعت سرسبز منطقه جای گرفته است .مساحت این پارک موزه بالغ بر 263 هکتار است که حدود 45 هکتار آن برای احداث مجموعه ی موزه ای و بقیه بصورت کمربند سبز برای حفاظت موزه در نظر گرفته شده است.

اندیشه ی ایجاد موزه میراث روستایی گیلان از سوی دکتر محمود طالقانی مطرح گردید و و عملیات ساختمانی آن در اردیبهشت سال 84 آغاز شد و تا کنون 6 روستا مربوط به 6 حوزه ی فرهنگی و معماری گیلان شامل روستاهای جلگه ی شرق ،مرکز و غرب ،کوهپایه شرق و غرب و کوهستان غرب در محل موزه به بهره برداری رسیده است.

در ساخت این موزه علاوه بر شناسایی ،واچینی و دوباره چینی گونه های مختلف معماری روستایی به میراث معنوی و اصالت کالبد بنا نیز توجه شده است.

در طراحی این موزه ،محل هایی برای رستوران ها ،چایخانه ها ، بازارها ،مساجد ، شالیزار ،کارگاههای تولید صنایع دستی ،محوطه بازی و نمایش های سنتی و... در نظر گرفته شده است.

DSC00070

DSC00078

خانه ی مشاهیر موزه میراث روستایی گیلان با معماری زیبا و شگفت انگیز خود بخش جدیدی است که به این مجموعه ی میراثی اضافه شده است.

photo_۲۰۱۹-۰۳-۱۷_۰۱-۵۹-۱۱

این موزه در شهرستان رشت در کیلومتر 18 جاده رشت به قزوین و مسیر جاده ی ،سراوان به فومن واقع شده است.

photo_۲۰۱۹-۰۳-۱۷_۰۱-۵۹-۱۴

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز