سرپرست استانداری گیلان در دیدار با معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان:

سلامت فردی و اجتماعی در گرو توسعه ورزش است/ استان گیلان ظرفیت طبیعی ممتازی در توسعه ورزش همگانی دارد

۱۳۹۸/۰۵/۳۰ - ۱۵:۴۵:۴۶
کد خبر: ۸۸۷۶۶۴
سلامت فردی و اجتماعی در گرو توسعه ورزش است/ استان گیلان ظرفیت طبیعی ممتازی در توسعه ورزش همگانی دارد
سرپرست استانداری گیلان اظهار داشت: ورزش و تحرک فیزیکی علاوه بر سلامت جسم بر سلامت روانی و اجتماعی فرد تاثیر داشته و موجبات مسولیت پذیری، مشارکت پذیری و توسعه اجتماعی در افراد جامعه را فراهم می‌آورد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز در دیدار معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه اقدامات و فعالیت های خوبی در حوزه ورزش گیلان صورت گرفته است، گفت: در سفر کاروان تدبیر و امید به استان، تصمیمات خوبی در این حوزه اتخاذ گردید که با تأمین اعتبارات و تخصیص بخشی از آن‌ها زمینه فعال‌شدن پروژه‌های نیمه تمام فراهم شده است.

دکتر زارع خاطرنشان کرد: مقوله ورزش نیازمند سرمایه گذاری و توجه ویژه است زیرا لایه های مختلف جامعه و همه اقشار را در بر می گیرد که ضمن جلوگیری از بروز بسیاری از بیماری ها از جمله فشار خون، ابتلا به بیماری های قلبی و افسردگی موجب پویایی و نشاط جامعه می‌گردد.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی گیلان و امکان بهره گیری از ظرفیت های طبیعی این استان در توسعه ورزش های مختلف، تصریح کرد: در این میان توسعه ورزش همگانی به عنوان یک امر مهم باید بیشتر مورد توجه مردم عزیز، دستگاه های اجرایی و تشکل های مردم نهاد قرار گیرد.

در ادامه این دیدار معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان ضمن تقدیر از سرپرست استانداری گیلان به جهت حمایت از ورزش استان و پیگیری مطالبات این حوزه، توسعه ورزش های همگانی را از دغدغه های اصلی وزارت ورزش و جوانان دانست و افزود: این مهم تنها با همت ادارات کل ورزش و جوانان در استانها محقق نمی شود ،بلکه نیازمند همکاری سایر نهادها و نیز افزایش سطح مشارکت های عمومی است.

دکتر سید عبدالحمید احمدی با بیان اینکه توسعه زیر ساخت‌ها در جهت افزایش سرانه ورزشی با جدیت دنبال می شود،اظهار داشت: بر اساس پیش بینی ها تا پایان سالجاری ۳۰۰۰ خانه ورزش روستایی در کشور فعال می‌شود.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در پایان یادآور شد: در حال حاضر نیازمند دانش افزایی و ارتقای دانش مردم در ورزش هستیم.

 

نظر شما