شهردار نوشهر در جمع خبرنگاران گیلان خبر داد ؛

بهره برداری از نیروگاه زباله سوز در نوشهر در آینده نزدیک

۱۳۹۸/۰۶/۱۵ - ۱۹:۵۳:۲۷
کد خبر: ۸۹۴۹۴۶
بهره برداری از نیروگاه زباله سوز در نوشهر در آینده نزدیک
دکتر علی امانی شهردار نوشهر در جمع اصحاب رسانه از بهره برداری نیروگاه زباله سوز این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر علی امانی شهردار نوشهر در جمع خبرنگاران گیلان ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) گفت : شهر نوشهر یک شهر گرید هشتم است و نزدیکترین بندر به تهران محسوب می شود و یک شهر استراتژیک در ورودی آزاد راه تهران - شمال به حساب می آید .

وی با اشاره به ظرفیت های طبیعی شهر نوشهر عنوان کرد : نوشهر با دارا بودن دریا و جنگل فضای اقتصادی و گردشگری بهتری نسبت به شهرهای همجوار دارد و سالهاست که به عنوان یکی از شهرهای گردشگر پذیر شناخته می شود .

امانی اضافه کرد : بودجه ی مصوب شهرداری نوشهر 40 میلیارد تومان در سال 98 پیش بینی شده و بنا بر این بودجه ، پروژه های بزرگی در دست اقدام است.

شهردار نوشهر نیروگاه زباله سوز نوشهر را از مهمترین پروژه های شهرداری این شهر خواند و گفت : پروژه ی نیروگاه زباله سوز نوشهر در آستانه ی بهره برداری قرار دارد .

وی با اشاره به معضل شیرابه های حاصل از دفن زباله و آسیب آنها به طبیعت استانهای شمالی خاطر نشان کرد : هر قطره شیرابه یک متر مکعب آب را غیر قابل شرب می کند و از آنجایی که مراکز دفن اکثرا در جنگل ها و بر روی شیب و لندفیل هستند شیرابه به پایین دست منتقل می شود .

امانی ادامه داد : 200 تن زباله روزانه در این شهر تولید می شود که امیدواریم با بهره برداری از نیروگاه زباله سوز در ماههای آتی و تبدیل زباله به برق از آسیب بیشتر به طبیعت جلوگیری کنیم.

وی سرمایه گذاری در بخش گردشگری را از مهمترین فعالیت های در دست اجرا در نوشهر خواند و گفت : منطقه ی نمونه ی گردشگری " سیترا" با قابلیت اقامت 8 هزار نفر در یک شب از مهمترین پروژه های گردشگری نوشهر است.همچنین نخستین نمازخانه ی بزرگ ساحلی کشور ، پارک تخصصی بانوان در نوشهر ،بهره برداری از سرویس بهداشتی مجهز در شهر و ... از پروژه های مرتبط با حوزه ی گردشگری نوشهر است.

شهردار نوشهر در پایان گفت : رسیدن به درآمد پایدار از طریق صدور پروانه های ساختمانی و فروش تراکم از برنامه های موثر شهرداری است و امیدواریم که بتوانیم با تلاش های مستمر و برنامه ریزی صحیح ،دستاوردهای خوبی را برای آیندگان به یادگار بگذاریم.

گفتنی است  " امانی "  به مدت ده ماه به عنوان شهردار رودسر مشغول به فعالیت بوده است

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز