استاندار گیلان:

طرح های پژوهشی در راستای سند آمایش سرزمین استان گیلان باشد

۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۱۲:۰۶:۵۶
کد خبر: ۹۰۹۸۷۳
طرح های پژوهشی در راستای سند آمایش سرزمین استان گیلان باشد
استاندار گیلان در کارگروه آموزش، پژوهش، فن آور و نوآوری گفت: طرح های پژوهشی در راستای سند آمایش سرزمین استان گیلان باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر ارسلان زارع در نشست مشترک کارگروه آموزش، پژوهش، فن آور و نوآوری و ستاد هفته پژوهش استان که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد اظهار داشت: نقش پژوهش در توسعه کشورها نقشی تعیین کننده است و قرار گرفتن طرح‌های پژوهشی در راستای سند آمایش سرزمینی به توسعه هر چه بیشتر استان گیلان کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه کشور ایران نیز به عنوان یک کشور در حال توسعه باید به امر تحقیق و پژوهش توجه بیشتری داشته باشد گفت: می بایست برای اعتلاء نقش و جایگاه این مؤلفه بسیار مهم تمام امکانات و ابزارهای مورد نیاز را فراهم و سازماندهی کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر اینکه سند چشم‌انداز و اسناد بالادستی سنوات گذشته توجه زیادی به امر پژوهش و تحقیق داشتند خاطرنشان کرد: نقش پژوهش در توسعه نقشی ملموس و بی‌بدیل است بنابراین برای پیشرفت و توسعه استان گیلان باید از تمام ظرفیت‌های این حوزه استفاده کنیم.

استاندار گیلان تنوع برنامه‌های هفته پژوهش در استان گیلان و دعوت و تجلیل  از نخبگان و چهره‌های برتر این بخش را به عنوان یک برنامه اولویت‌دار مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: دستگاه‌های مرتبط و عضو کارگروه آموزش و پژوهش برای برگزاری هر چه بهتر آئین‌های هفته پژوهش گیلان باید به موقع و خوب اطلاع‌رسانی کنند.

وی با بیان اینکه طرح های پژوهشی می بایست در راستای توسعه استان و در راستای سند آمایش سرزمین استان گیلان باشد تصریح کرد: می بایست  در راستای توسعه سبزآبی استان گیلان و راهبرد آن باشد و در این راستا پژوهشگران را راهنمایی کنیم تا در این عرصه گام موثری بردارند.

دکتر زارع با اشاره به تشکیل ستاد هفته پژوهش شهرستانی به ریاست فرمانداران اظهار داشت: اگر پایان‌نامه‌ها و تحقیقات پژوهشگران دانشگاهی در راستای مشکلات و نیازمندی‌های گیلان انجام شود توسعه و پیشرفت این استان نیز با شتاب بیشتری انجام و روند بسیار بهتری به خود می‌گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه افزود: یکی از موضوعات ستاد اقتصاد مقاومتی پسماند و محیط زیست است که پیوسته برروی آن کار می شود نقش نمادین هفته پژوهش می تواند در ارتقای شاخص های فرهنگی و توجه مردم به حفاظت از محیط زیست و نگاه و توسعه پایدار به این موضوع گسیل بردارد و مورد توجه قرار گیرد.

 

نظر شما