مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان خبر داد:

تکمیل پروژه زیباسازی موج شکن غربی بندرانزلی در دهه فجر

۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۱۳:۱۷:۵۹
کد خبر: ۹۲۰۴۹۰
تکمیل پروژه زیباسازی موج شکن غربی بندرانزلی در دهه فجر
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از تکمیل پروژه زیباسازی موج شکن غربی بندرانزلی در دهه فجر خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر حمیدرضا آبایی ظهر امروز ۱۴ آبان ماه در حاشیه بازدید از روند پیشرفت زیباسازی موجشکن غربی با اشاره به اینکه موج‌شکن غربی بندرانزلی در راستای تعامل شهر بندر احداث‌شده، اظهار کرد: آنچه بسیار برای ما حائز اهمیت است ایجاد طرحی است که مردم به‌راحتی بتوانند از آرامش موج‌شکن استفاده کنند و تلاطم دریا را نظاره کنند.

وی نظاره منظره بندر و عملیات تخلیه بار در بندر را از موارد مورد توجه در احداث موج‌شکن غربی انزلی عنوان کرد و گفت: آنچه اکنون برای ما اهمیت دارد تسریع روند پروژه و افتتاح این پروژه در دهه فجر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان یکی از مباحث مورد تأکید را ایجاد پیاده راه برای استفاده جانبازان و معلولین برشمرد و افزود: در طراحی برای روشن‌دلان نیز محل رفت‌وآمد مشخص در نظر گرفتیم و دو توقف گاه اصلی نیز برای استفاده از سرویس‌های بهداشتی در این پروژه تعریف‌شده است.

دکتر آبایی از ایجاد سه توقف گاه به‌منظور استفاده دید از دریا در ساخت این موج‌شکن خبر داد و بیان کرد: وضعیت مبلمان شهری و کف سازی این سه توقف گاه به‌گونه‌ای است که دو ایستگاه به‌عنوان کافی‌شاپ برای استفاده مردم و توریست‌ها قرار خواهد داشت.

به گفته وی ابتدا و انتهای اصلی موج‌شکن به‌عنوان طرحی از مارینو در نظر گرفته‌شده که هر سرمایه‌گذاری طرحی ارائه کند از او حمایت می‌شود و طرح سرمایه‌گذاری وابسته به طرح مارینو است و هر سرمایه‌گذاری که برای طرح مارینو انزلی اقدام کند مسلماً باید طرحی برای ارائه این موج‌شکن نیز داشته باشد.

نظر شما