آغاز ثبت نام هجدهمین دوره آزمون قرآن و عترت در گیلان

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۱۰:۲۵:۵۶
کد خبر: ۹۲۲۲۶۰
آغاز ثبت نام هجدهمین دوره آزمون قرآن و عترت در گیلان
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه گیلان اعلام کرد: ثبت نام هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت از فردا در گیلان نیز آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ محمد مهدی قربانیان اظهار داشت: ثبت نام برای شرکت در هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت که  بهمن‌ماه ۱۳۹۸ برگزار می‌شود، همزمان با سراسر کشور از فردا، 20 آبان در گیلان نیز آغاز می شود.

وی خاطرنشان کرد: این آزمون در چهار گروه امتحانی و ۱۵ رشته برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان افزود: آزمون چهار گروه ترجمه و مفاهیم قرآن، معارف اهل بیت(ع)، حفظ قرآن کریم و آموزش های الکترونیک در دی و بهمن ماه ۱۳۹۸ برگزار می‌گردد .

وی با بیان اینکه ستاد راهبری حفظ قرآن کریم امسال در سازمان اوقاف و امور خیریه مستقر است، یادآور شد: این ستاد به عزیزانی که پنج جزء از قرآن کریم را حفظ کرده‌اند به شرطی که آن پنج جزء را در آزمون سراسری سال ۹۶ و ۹۷ قبول نشده باشند یا پنج جزء به محفوظات قبلی‌شان اضافه کرده باشند و علاوه بر آزمون کتبی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در آزمون شفاهی اوقاف و امور خیریه هم که اسفند‌ماه برگزار می‌شود حد نصاب را کسب کنند، بدون قرعه‌کشی مبلغ پانصدهزار تومان پرداخت می‌کند.

قربانیان اذعان کرد:آزمون به صورت کتبی و الکترونیکی برگزار می‌شود و شرکت در تمامی رشته‌های آزمون برای همه داوطلبان مرد و زن، بدون هرگونه محدودیت سنی، آزاد است.

وی اظهار داشت: علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام در آزمون می‌توانند از تاریخ 20/۰۸/۹۸ لغایت 15/۰۹/۹۸ به سایت www.quranedu.ir مراجعه کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان گفت: یکی از ارکان زیربنایی توسعه فرهنگ قرآنی، تعمیم و تعمیق مفاهیم قرآن کریم و معارف اهل بیت(علیهما سلام) در میان آحاد جامعه است که از طریق ارتباط و انس هرچه بیشتر با مضامین آیات کلام وحی و آموزه های گهربار عترت در جامعه محقق می‌شود .

وی تاکید کرد: اثربخشی هرچه بیشتر این برنامه‌ها از مأموریت‌های راهبردی معاونت قرآن و عترت است.

قربانیان ادامه داد: حمایت از برنامه‌های آموزشی برای تحقق این هدف و تلاش برای کارآمدی و اثربخشی هرچه بیشتر این برنامه‌ها از مأموریت های راهبردی معاونت قرآن و عترت است.

وی گفت: برگزاری منظم و سالانه آزمون‌های سراسری قرآن و عترت یکی از اقدامات مهم ، لازم و تأثیرگذار در این رابطه است که در کنار سایر حمایت‌های مادی و معنوی از جمله فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور و با هدف حمایت و بسترسازی هرچه مطلوب تر آموزش مفاهیم قرآن و معارف اهل بیت(علیهما سلام) در سراسر کشور انجام می‌پذیرد .

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان اظهار کرد:از مهمترین اهداف این آزمون سراسری قرآن و عترت می توان به سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور و ایجاد انگیزه در میان عموم مردم به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت اشاره کرد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز