استاندار گیلان در نشست فرمانداران تاکید کرد:

همگانی شدن اصل بی طرفی در انتخابات

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۰۷:۲۷:۰۵
کد خبر: ۹۳۰۲۱۶
همگانی شدن اصل بی طرفی در انتخابات
استاندار گیلان در آستانه ی آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات باید به اصل بی طرفی توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر ارسلان زارع  در نشست فرمانداران با قدردانی از تلاش های آنان برای آماده سازی مراکز حوزه های انتخابیه، گفت: همواره باید به مولفه های سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت انتخابات توجه شود.

استاندار گیلان افزود: فرمانداران از همه ی ظرفیت های مختلف دستگاه های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، ائمه جمعه، رسانه ها، و مولفه های تأثیرگذار به منظور امید آفرینی، افزایش سرمایه اجتماعی و مشارکت مردمی بهره ببرند.
 
دکتر زارع رعایت بی طرفی را اصل مهم در روند برگزاری انتخابات دانست و گفت: رعایت بی طرفی و اجرای مر قانون به افزایش مشارکت در انتخابات نیز کمک می کند و همیشه باید به آن توجه کنیم.
 
استاندار گیلان خاطرنشان کرد: اشرافیت به مباحث قانونی یاری گر شما در اجرای صحیح انتخابات است.
 
دکتر زارع اظهار داشت: انتخابات تجلی مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران و مظهر اراده ی ملت ایران برای مشارکت در سرنوشت سیاسی خود است.
 
داوطلبان برای سهولت ثبت نام و اجتناب از هرگونه معطلی به هنگام مراجعه برای ثبت نام، مدارک اعلام شده و لازم از قبیل کارت ملی، شناسنامه،‌ عکس و مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن را به همراه داشته باشند.
 
حدود دو هزار و ۵۶۰ شعبه برای اخذ آرای مردم در ۱۶ شهرستان شامل ۱۱ شهرستان به عنوان مرکز حوزه انتخابیه و پنج شهرستان فرعی پیش بینی شده است.
 
استان گیلان با ۱۶ شهرستان، دارای ۱۱ حوزه انتخابیه و ۱۳ کرسی نمایندگی در خانه ملت است.
 
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دوم اسفندماه امسال برگزار می شود.
نظر شما